عکس و زندگی نامه پاسدار شهید حسن صیاد خدایی - شهادت طلب

عکس و زندگی نامه پاسدار شهید حسن صیاد خدایی

بازهم یکی از افرزندان غیور این سرزمین جام شهادت را نوشید و رهسپار دیدار پروردگارش شد. پاسدار شهید، حسن سیاد خدایی، یکی از مدافعان حرم بودند که سالها برای دفاع از حرم جنگیدند. اما این شهید بزرگوار در میدان جنگ به شهادت نرسید، بلکه در محل سکونت و در جلوی درب خانه اش به شهادت رسید!

شهید صیاد در حالی در عصر روز یکشنبه، اول خرداد در جلوی خانه خود در حال سوار شدن به خودروی شخصی خود بودند، توسط راکبین دو موتورسیکلت مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفتند و ترور شدند. همسر شهید صیاد اولین نفری بودند که با پیکر همسر شهید خود مواجه شدند.

شهید صیاد هیچ پست و سمتی نداشتند و دوران بازنشستگی خود را سپری می کردند. اما باید دید که چه قصد و نیتی در پشت این ترور نهفته است؟

روایت شاهد عینی

یکی از شاهدان عینی حادثه ترور گفت: دقایقی قبل از ترور که از خیابان قائن قصد ورود به کوچه غلامیان را داشتم با یک دستگاه خودرو پراید مواجه شدم که عرض کوچه را بسته بود و در حالی که درب صندوق عقب خودرو را باز نگه داشته بود اجازه ورود به خودروها نمی‌داد.

وی ادامه می‌دهد ماشین‌ها مجبور شدند مسیر را دور زده و از طرف دیگر کوچه از خیابان مجاهدین اسلام وارد کوچه غلامیان شوند.

شاهد دیگر ماجرا که از همسایگان شهید صیاد و اولین کسی است که با اورژانس تماس می‌گیرد نیز می‌گوید همزمان با صدای ممتد تیراندازی صدای گاز شدید یک دستگاه موتور سیکلت در کوچه را شنیده است.

او می‌گوید وقتی خودم را به کوچه رساندم با پیکر نیمه‌جان شهید صیاد مواجه شدم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

ماموران امنیتی و قضایی در صحنه هستند و تیم های تخصصی صحنه با تجهیزات ویژه بررسی می‌کنند. پلیس محل ترور شهید بن بست آذری در کوچه غلامیان را با روبان زرد رنگ بسته است.

یک دوربین مدار بسته یکی از ساختمان های محل وقوع ترور در بن بست دیده می‌شود. پیکر شهید دقایقی بعد از حادثه توسط آمبولانس به پزشکی قانونی منتقل شد.

اطلاعیه سپاه درباره به شهادت رسیدن شهید حسن صیاد خدایی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت مدافع سرافرازحرم “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی” در اقدام تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر اقدام جنایتکارانه تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی در شهادت  یکی از مدافعان سرافراز حرم افزود : عصر روز یکشنبه، اول خرداد ماه سال 1401 در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران ، مدافع حرم  “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی”  هدف جنایت  تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی” به خانواده معظم وی تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است.

آیا شهید صیاد از مقامات بالا رتبه بودند؟

این اتفاق در حالی رخ داده است که ایشان نه تنها از مسئولان بلند مرتبه سپاه قدس نیست بلکه از سربازان بازنشسته سپاه قدس بوده که مشخص نیست چرا و توسط چه کسانی ترور شده است به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی مرتکب چنین جنایتی شده است

دستور به دادستان تهران برای دستگیری ضاربین شهید صیاد خدایی

پس از به شهادت رساندن یکی از سرداران سپاه در خیابان مجاهدین اسلام در تهران، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران دستور داد تا در شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام جنایتکارانه تسریع شود.القاصی دستور ویژه شناسایی عوامل این اقدام تروریستی را صادر کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین بر تسریع در صدور دستورات قضائی لازم به‌منظور شناسایی عوامل دخیل در این جنایت تاکید کرد.

دادستان تهران در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، شخصاً در صحنه جرم حاضر شد و به‌صورت میدانی در جریان نحوه و چگونگی انجام این اقدام جنایتکارانه قرار گرفت

عوامل ترور شهید صیاد دو نفر بودند

عوامل ترور که دو نفر بودند، پس از این اقدام تروریستی سوار بر موتور محل حادثه را ترک کرده‌اند. با این حال نیروهای امنیتی بر اساس سرنخ‌هایی که وجود دارد در جستجوی آنان هستند.

خبرنگار تسنیم با حضور در کوچه غلامیان می‌گوید: غیر از جمعی از مردم که در کوچه محل ترور حاضر شده‌اند، هم‌اکنون پلیس و نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور دارند. نماینده دادستانی نیز در محل حاضر است و همه جزییات و آثار ترور به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. خودروی شخصی شهید به همراه برخی جزییات دیگر برای بررسی‌های بیشتر به نهادهای انتظامی و امنیتی منتقل شده است.

توییتر وابسته به اسرائیل؛ ترور یک عضو مهم سپاه قدس

صفحه هشدار ترور وابسته به اسرائیل خبر ترور عضو سپاه قدس را منتشر کرد و می‌گوید عضو بسیار مهمی بوده‌است.

ترور در یکی از امنیتی ترین نقاط پایتخت

محل ترور شهید حسن صیاد خدایی در خیابان مجاهدین در نزدیکی مجلس شورای اسلامی ایران ‌بود.

دستگیری شبکه‌ای از عوامل مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای با اعلام خبر دستگیری شبکه ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می نمود.

عوامل این شبکه را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر کردند.

واکنش رسانه های اسرائیلی

روزنامه اسرائیلی معاریو مدعی شد: ترور پاسدار خدایاری ربطی به برنامه هسته‌ای ایران ندارد و به نظر می‌رسد این ترور مربوط به حضور ایران در سوریه بوده و پیام مستقیم اسرائیل به ایران است.

آمیخای استین خبرنگار شبکه کان اسرائیل مدعی شد: افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز در تهران ترور شد، اخیراً از سوریه بازگشته بود و قبلاً به عنوان یکی از دستیاران [شهید] قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، تا زمان ترور وی توسط آمریکا٫ خدمت می‌کرد.

کانال ۱۳ عبری: پاسدار ترور شده امروز در تهران، مسئول انتقال فناوری موشک به حزب الله لبنان بوده است.

سپاه پاسداران: به سراغتان می آییم

توییتر سپاه پاسداران به ترور یکی از پاسدران سپاه قدس واکنش نشان داد.

پیکر شهید حسن صیاد خدایی تشییع می شود

مراسم وداع با پیکر مطهر سردار شهید مدافع حرم «صیاد خدایی» روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ در معراج الشهدای تهران برگزار شد.

گلناز علیزاده یکشنبه خرد ۱, ۱۴۰۱ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب