حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید کی واریز میشود؟ - شهادت طلب

حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید کی واریز میشود؟

مرکز بنیاد شهید یکی از سازمان‌های مردمی ایران است که در زمینه حفظ و گسترش فرهنگ شهادت و ارزش‌های اسلامی فعالیت می‌کند. این مرکز در سال ۱۳۶۰ تاسیس شده و از آن زمان تاکنون به عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های فعال در ایران شناخته شده است.

فرهنگ شهادت در اسلام به عنوان یکی از ارزش‌های بسیار مهم و مقدس در نظر گرفته می‌شود. در قرآن کریم، شهدا به عنوان افرادی که به خاطر دین و اعتقادات خود به شهادت رسیده‌اند، تجلیل شده‌اند. بنابراین، حفظ و گسترش فرهنگ شهادت در جامعه، به عنوان یکی از وظایف مهم اسلامی شناخته می‌شود.

مرکز بنیاد شهید با هدف حفظ و گسترش فرهنگ شهادت و ارزش‌های اسلامی، فعالیت می‌کند. این مرکز با برگزاری کلاس‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها و همچنین تولید و انتشار کتب و مقالات در زمینه شهادت، به حفظ و گسترش فرهنگ شهادت کمک می‌کند.

علاوه بر حفظ و گسترش فرهنگ شهادت، مرکز بنیاد شهید نیز به حمایت از خانواده‌های شهدا می‌پردازد. این مرکز با ارائه خدمات مختلف به خانواده‌های شهدا، به حفظ حقوق آنان کمک می‌کند.

از دیگر فعالیت‌های مرکز بنیاد شهید می‌توان به تشکیل دفاتر اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ شهادت در مناطق مختلف کشور، احداث پارک‌های شهدا و همچنین برگزاری مراسم‌های گرامیداشت شهدا اشاره کرد.

با توجه به اهمیت حفظ و گسترش فرهنگ شهادت و حمایت از خانواده‌های شهدا، مرکز بنیاد شهید به عنوان یکی از سازمان‌های مردمی فعال در ایران شناخته شده است. با ادامه فعالیت‌های خود، این مرکز به حفظ و گسترش فرهنگ شهادت و ارزش‌های اسلامی در جامعه کمک خواهد کرد.

جزئیات واریز افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۲

پرداخت افزایش ۲۰ درصدی مستمری ایثارگران از اردیبهشت

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حقوق حالت اشتغال جانبازان و خانواده شهداء و همچنین مستمری بازنشستگی خانواده شهداء و جانبازان معادل ۲۰ درصد افزایش داشته که در اردیبهشت ماه به همراه معوقه فروردین پرداخت می‌شود.
محمود پاکدل  بیان کرد: مبلغ کمک معیشت جانبازان و آزادگان به استناد بند ب تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بایستی برابر آیین نامه هیات وزیران تعیین شود که در حال رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه برای تدوین نهایی آن هستیم و به محض تصویب در هیات وزیران از ابتدای سال ۱۴۰۲ و به میزان مبلغی که تصویب می‌شود، قابل پرداخت است.

کمک معیشتی ایثارگران کی واریز میشود؟

وی در پاسخ به این پرسش که برای ارتقاء سطح معیشت ایثارگران چه برنامه ای دارید نیز بیان کرد: اولویت با دهک‌های پایین درآمدی است، کمک معیشت برای ۱۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد در برنامه های این معاونت قرار دارد، سایر بخش‌های بنیاد شهید هم به تناسب وظایف برای ارتقای سطح معیشت از جمله مسکن، اشتغال، خودرو و تسهیلات بانکی برنامه هایی دارند.

افزایش حق پرستاری ایثارگران

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگر در خصوص افزایش حق پرستاری ایثارگران نیز توضیح داد: حق پرستاری به میزان هر k (ضریب اعلامی کمیسیون پزشکی که معادل حداقل حقوق ماهانه کارگران پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان است) که در صورت تامین اعتبار از اردیبهشت ماه با معوقه فروردین پرداخت می‌شود.

پاکدل همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده شهدای شاهچراغ تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته اند نیز گفت: همه خانواده های شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته اند خدمات بنیاد به خانواده شهداء مربوط به حادثه یا اتفاق خاص نیست و برابر قانون خانواده این شهداء همانند سایر شهداء از خدمات بنیاد بهرهمند هستند.

افزایش حقوق نیمه دوم سال منتفی است

قاسم علی اکبری شامگاه سه شنبه در دیدار با خانواده شهید «محمد ستاری» در اردبیل اظهار کرد: نسل آینده بیشتر و بهتر عظمت ایثارگران و مجاهدت شهدا را درک کرده و در این زمینه قدرشناس امنیت و اقتدار خلق شده خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بالندگی و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران است و ما به وجود این سرمایه‌های معنوی و ارزشمدار افتخار می‌کنیم.

علی اکبری افزود: سازمان امور اداری و استخدامی به فرزندان ۳۰ هزار شهید، آزاده و ایثارگر ارائه خدمات می‌کند و تمام تلاش ما در سال‌های اخیر بر این بوده تا فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در ادارات با دغدغه‌ای کمتر و روحیه انقلابی بتوانند در سنگر خدمت رسانی به مردم آماده و مهیا باشند.

مشاور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حوزه ایثارگران زنده نگه داشتن یاد شهدا را با عمل به تعهدات و تکالیف مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در کنار بعد مادی بعد معنوی حضور و همراهی این خانواده‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار است و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و معاونین در سفر استانی خود دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده اند.

علی اکبری افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب باید از این میراث عظیم معنوی بهره مند شوند و انتقال این فرهنگ ارزشی وظیفه خطیر و رسالت سنگینی است که باید به آن عمل کرد.

وی تصریح کرد: جنگ هر چند تخریب و آسیب‌های جدی را به همراه دارد اما دفاع از وطن و حیثیت کشور آنقدر مقدس است که می‌توانیم چنین فرهنگ غنی را به نسل‌های بعدی منتقل و زمینه رشد و تربیت آنها را بر همین محور مهیا کنیم.

علی اکبری با بیان اینکه افزایش حقوق نیمه دوم سال منتفی است، گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت در نیمه دوم سال منتفی است و دولت هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

مشاور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حوزه ایثارگران با اشاره به بخشنامه اخیر توزیع اعتبارات رفاهی به صورت عادلانه بیان کرد: در کنار پرداخت مستقیم اضافه کار و پاداش خدمات غیرمستمر نیز برای کارکنان در بهره گیری از امکانات سازمانی فراهم شده است.

علی اکبری ادامه داد: در لایحه برنامه هفتم پیشنهادات خوبی در حوزه ایثارگران ارائه شده بود که امیدواریم با تصویب مجلس به صورت جامع و کامل ایثارگران از این مزایا بهره مند شوند.

در این دیدار همسر شهید محمد ستاری به نحوه شهادت همسر خود در سال ۶۲ و در منطقه میاندوآب اشاره کرد و گفت: این شهید وارسته توصیه جدی داشت که در تربیت فرزندانش با دقت و وسواس عمل کنیم که ما نیز سعی کردیم در حد وسع و توان در این زمینه کوشا باشیم.

گلناز علیزاده دوشنبه آبا ۱, ۱۴۰۲ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب