چرا آب وارد ماشین ظرفشویی نمیشود ؟ - شهادت طلب

چرا آب وارد ماشین ظرفشویی نمیشود ؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی ماشین های ظرفشویی جدیدی تولید شده، که با نمایش دادن یک کد خطا مشکل دستگاه شما را مشخص میکند.

همه مشکلات نیاز به تکنسین متخصص ندارند و شما میتوانید بسیاری از مشکلات را خودتان حل کنید. در ادامه این مطلب به رایج ترین مشکلات پرداخته و علل و راه حل های آن را بررسی می کنیم. این مشکلات صرف نظر از برند و مدل ماشین لباسشویی است. بنابراین مشکلات و روش های برطرف کردن آنها برای همه مدل ها و برند ها یکسان است با آموزش تعمیرات ظرفشویی سامسونگ، نف و ال جی همراه ما باشید.

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی و راه حل آنها

۱_تمیز شسته نشدن ظروف

یکی از مشکلات رایجی که افراد با آن مواجه هستند، تمیز شسته نشدن ظروف می باشد. بروز چنین مشکلی به معنی وجود اختلال در فرایند شستشو است. به طور کلی علت این مسئله آلوده و کثیف بودن آبپاش ها، واشر درب، فیلتر دستگاه یا صفحه صافی میباشد که مانع عملکرد صحیح ماشین می شود. برای از بین بردن این مشکل باید قسمت های نامبرده شده را تمیز کنید. یکی از روش ها این است که ماشین ظرفشویی را بدون ظرف روشن کنید تا تمیز شود.

۲_وجود سرو صدا در هنگام کار کردن دستگاه

علت این مشکل می تواند یکی از موارد زیر باشد:

خراب بودن پمپ یا موتور.

نچیدن درست ظروف یا شکستن آنها.

خرابی بازوهای اسپری آب و آبپاش.

برای رفع این مشکل باید پمپ یا موتور را مورد بررسی قرار بدهید. همچنین تعویض کردن آبپاش ها میتواند در برطرف کردن این مشکل تاثیر گذار باشد.

۳_ خشک نشدن ظروف بعد از تمام شدن فرآیند شستشو

علت این امر می تواند خراب شدن مخزن تخلیه ماشین ظرفشویی یا مسدود شدن مسیر پمپ تخلیه باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید دریچه مخزن تخلیه دستگاه را بررسی کنید. چنانچه مسدود شده باشد آن را تمیز کرده و در غیر این صورت باید تعویضش کنید.

۴_ نشت آب

نشت آب از قسمت های مختلف، میتواند آسیبهای جدی تری را به ماشین ظرفشویی شما وارد کند. ممکن است علت آن پاره شدن شیلنگ ها، ترک خوردن واشر‌های دور درب، یا خرابی پمپ تخلیه باشد. برای رفع این مشکل ابتدا باید پمپ تخلیه را بررسی و در صورت لزوم آن را تعویض کنید به علاوه از اتصال درست شیرهای ورودی آب و سالم بودن لوله ها و واشر مطمئن شوید.

 

۵_روشن نشدن ماشین ظرفشویی

این مشکل هم از مشکلات رایج میباشد که به علت خراب شدن مدار ها و فیوز های ماشین ظرفشویی یا سیم های برق و دو شاخه و همچنین بسته نشدن درب دستگاه به وجود می آید.

برای حل این مشکل ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته شده سپس به بررسی مدارها و فیوزهای دستگاه بپزدازید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

۶_بوی بد و نامطبوع ماشین

ممکن است بعد از شستن ظروف بوی بدی را احساس کنید. که علت آن باقی ماندن پسماند غذا در اسپری آبپاش‌ها و لبه پایینی درب و صفحه صافی می باشد. برای از بین بردن بوی بد باید محفظه داخلی دستگاه را با مواد شوینده و خوشبو کننده به خوبی پاک کنید.

۷_طولانی شدن فرآیند شستشو

ناقص ماندن فرایند شستشو یا طولانی شدن آن مشکل رایج دیگری است که به علت خرابی برخی از قطعات ایجاد می شود. قطعاتی مانند ترموستات، موتور، تایمر و گرما ساز علت اصلی آن محسوب می شود، که برای رفع آن باید این قطعات را تعمیر یا تعویض کنید.

۸_وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

مشکل رایج بعدی وارد نشدن آب به درون ماشین ظرفشویی است. قصد داریم به طور مفصل تر به بررسی علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بپردازیم.

اولین علت این مشکل خراب بودن شیر ورودی آب است. اگر شیر مسدود باشد یا نقص و خرابی در آن وجود داشته باشد آبی وارد ماشین ظرفشویی نمی شود. ممکن است فیلتر ورودی بر اثر انباشت رسوبات مسدود شده باشد، که در این صورت باید آن را تمیز کرده یا تعویض کنید.

علت دوم خرابی شیر برقی یا آکواستاپ است.

دلیل سوم اتصالی یا خراب بودن مدار الکترونیکی است.

علت بعدی خراب بودن سنسور سطح آب است. در ماشینهای ظرفشویی یک سنسور وجود دارد که اندازه آب را کنترل کرده و از ریختن بیش از اندازه آن جلوگیری می کند. خرابی آن می تواند مانع ریختن آب درون محفظه شود در صورت خرابی، سنسور باید تعویض شود.

علت پنجم خراب بودن میکروسوئیچ درب است. از آنجایی که بسته شدن درب ماشین ظرفشویی برای امنیت شستشو مهم است، اگر درب به درستی بسته نشود فرایند شست و شو شروع نمی شود. اگر میکروسوئیچ درب ناقص عمل کند فرایند آبگیری انجام نمی شود.

توجه به این نکته ضروری است که در آغاز فرایند شستشو ابتدا عمل تخلیه انجام می شود، سپس آب وارد مخزن ظرفشویی می شود. اگر مسیر تخلیه به هر علتی مسدود باشد، یا مشکلی در تخلیه وجود داشته باشد، مرحله بعدی انجام نمی شود و در نتیجه آبی وارد مخزن ظرفشویی نخواهد شد.

علت بعدی خراب شدن سوئیچ شناور است. برای اینکه از  آب ریزی جلوگیری شود سنسوری در کف ظرفشویی ها قرار می گیرد که در صورت نشتی آب این سنسور فعال شده و مانع آبگیری می شود و در این زمان تنها پمپ تخلیه کار می کند. بنابراین در صورت خرابی آن، می تواند مانع ورود آب به داخل ماشین ظرفشویی شود برای رفع این مشکل باید برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید و سپس سنسور را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

اگر بنا به هر کدام از دلایل بالا با این مشکل مواجه شدید در ابتدا باید ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و سپس همه ظرف هایی را که در داخل آن قرار داده بودید خارج کنید سپس محفظه داخلی ماشین ظرفشویی را باز کنید شیر ورودی آب را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید در مرحله بعدی سنسور سطح آب و سوئیچ شناور را هم بررسی کنید پس از آن به سراغ المنت و مدار الکترونیکی بروید.

با بررسی کردن همه این موارد به احتمال زیاد بتوانید مشکل ماشین ظرفشویی خود را برطرف کنید.

یکشنبه آذر ۲۰, ۱۴۰۱
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب