عکس و بیگوگرافی سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی - شهادت طلب

عکس و بیگوگرافی سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی

شهدا، آنانی که با ایمان و اعتقاد به ایده‌ها و ارزش‌های خود، به دفاع از میهن و مردمش پرداختند. آنان که با جان و تن خود، از حقوق و آرمان‌های ملت خود دفاع کردند و در راه حق و عدل فداکاری کردند. شهدا، نمادی از برتری اخلاقی و ایمانی هستند که به ما نشان می‌دهند که چگونه باید در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی ایستادگی کرد و به ارزش‌های انسانی و اخلاقی پایبند بود.

شهدا، نامی است که همواره در قلب مردم زنده است و با عظمت و شکوه، به ما یادآوری می‌کنند که چقدر ارزشمند است که برای حقیقت و عدل، به جان خود فداکاری کنیم. آنان که با تضحیه خود، آینده روشن و پرامید را برای نسل‌های آینده فراهم کردند.

شهدا، پیامبران صلح و عدل هستند که با قلب‌های پاک و باور به ارزش‌های انسانی، به دفاع از حقوق مظلومان پرداختند. آنان که با تلاش و تحمل سختی‌های بسیار، به دستاوردهای بزرگی دست یافتند و به ما نشان دادند که چگونه با ایمان و اعتقاد، می‌توان به بلندای همچون شجاعت و استقامت دست یافت.

شهدا، نوری هستند که در تاریخ برجسته ملت‌ها، با شجاعت و ایثار خود، نقش بزرگی را ایفا کرده‌اند. آنان که با قلب‌های گرم و پایبند به اصول و ارزش‌های خود، به ما یادآوری می‌کنند که چگونه باید در مقابل چالش‌ها و دشواری‌های زندگی، به خودمان و به دیگران احترام گذاشت.

شهدا، نامی است که همواره در قلب مردم زنده است و با شجاعت و ایثار خود، به ما نشان می‌دهند که چگونه باید در راه حق و عدل پایبند بود. آنان که با فداکاری و تضحیه خود، نمونه‌ای برتر از عشق و اعتقاد به ارزش‌های اصیل انسانی را به ما نشان دادند.

زندگینامه محمدرضا زاهدی (۱۳۳۹-۱۴۰۳)

محمدرضا زاهدی (مشهور به حسن مهدوی) در سال ۱۳۳۹ در شهر اصفهان بدنیا آمد. زاهدی که سرتیپ نیروی زمینی سپاه و بعدها از فرماندهان نیروی قدس سپاه بود در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در تاریخ دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ به شهادت رسید.

محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، از فرماندهان سطح یک نیروی قدس سپاه بود که در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در دمشق به شهادت رسید.

زاهدی اگرچه در نیروی زمینی سپاه مسئولیت داشت و حتی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده آن نیرو بود اما از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ به نیروی قدس منتقل شد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت.

در مورخ دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ خبرنگار المیادین از شهادت سردار محمد رضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد. فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه هم درتماس تلفنی با همتای ایرانی خود حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

خلاصه فعالیت های سردار زاهدی

وی در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد.

از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز بود و از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ نیز معاونت عملیات سپاه پاسداران را برعهده داشت.

زاهدی در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ ایران و عراق از فرمانده‌های میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین بود.

او در سال ۱۳۸۴ برای مدت کوتاهی فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را برعهده داشت.

وی از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

شهادت

رژیم غاصب صهیونیستی عصر روز دوشنبه مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داد و در پی این حمله سردار «محمد رضا زاهدی» به شهادت رسید.

ماجرای حمله هوایی اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق

روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳، ارتش اسرائیل در یک حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق 7 عضو ارشد سپاه پاسداران را به شهادت رساند. در این باره 4 نکته قابل توجه است:

1- این نخستین بار نیست که اسرائیل اماکن دیپلماتیک ایران را مورد تعرض قرار می دهد. در بهمن 1362 نیروهای اطلاعاتی اسرائیل در یک بسته پستی، کتابی نفیس را برای علی اکبر محتشمی پور، سفیر ایران در دمشق ارسال کردند که در آن یک بمب کار گذاشته شده بود. البته محتشمی پور از این سوءقصد جان سالم به در برد. با این حال آن حادثه بیشتر نوعی عملیات تروریستی محسوب می شود که اسرائیل در سال های اخیر حتی در خاک ایران نیز بارها انجام داده است.

اما حادثه روز گذشته به لحاظ ابعاد و شکل اجرای آن نوعی عملیات جنگی بود که علیه کنسولگری که جزئی از خاک ایران محسوب می شود، انجام گرفت. لذا می توان گفت این مهم ترین اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران در 45 سال گذشته بوده است. از سوی دیگر باید گفت در ماههای اخیر این دومین تجاوز نظامی به خاک ایران (بعد از قضیه پاکستان) محسوب می شود. اینکه شرایط بین المللی این تجاوزات را به ایران تحمیل کرده است یا برخی تصمیمات داخلی و بعضا اشتباه یا بی تصمیمی ها چنین شرایطی را ایجاد کرده است قابل بررسی است. با این حال عادی شدن این موضوع بسیار خطرناک است.

2- اطلاع دقیق اسرائیل از حضور مقامات ارشد نیروی قدس سپاه در ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بار دیگر نشان داد که نفوذ نیروهای اطلاعاتی در دستگاههای امنیتی و نظامی ایران بسیار جدی است.

در دفعات قبلی نیز عملیات های اسرائیل بر پایه یک نفوذ اطلاعاتی دقیق و مطمئن انجام گرفته بود. لذا اگرچه برخی تمایل دارند موضوع نفوذ دستگاههای جاسوسی غربی و اسرائیل را به رقبای سیاسی تقلیل دهند، اما به نظر می رسد لزوم پالایش اساسی در دستگاههای امنیتی و نظامی کشور غیرقابل کتمان است.

3- در یادداشت دیگری به یکی از اهداف احتمالی اسرائیل از این اقدام پرداخته شد. با این حال می توان اهداف دیگری را نیز برای این حمله نظامی اسرائیل متصور شد. جدا از اهداف تاکتیکی همچون حذف برخی از سران ارشد سپاه در منطقه یا ارسال پیام به ایران، می توان این اقدام را تلاش اسرائیل برای کشاندن ایران به یک جنگ منطقه ای هم دانست.

البته چنین هدفی، زمانی قابل تصور است که اسرائیل از حمایت آمریکا مطمئن باشد. اسرائیل اکنون در غزه و تا حدودی در شمال اسرائیل با حزب الله در جنگ است. گشودن جبهه دیگری با ایران دیوانگی است. اگرچه نمی توان اشتباه محاسباتی رهبران اسرائیل را نیز در نظر نگرفت، اما ایران باید اصل را بر این بگذارد که اسرائیل از عدم آسیب جدی در ورود به جنگ با ایران مطمئن است که می تواند دلیلی بر اطمینان از پشتیبانی آمریکا باشد.

4- ایران نباید در پاسخ به این تجاوز آشکار اسرائیل عجله کند. بلکه ابتدا باید در بُعد دیپلماتیک به اجماع سازی بین المللی در محکومیت اقدام اسرائیل و حق ایران برای پاسخ مشروع اقدام کند. با نمونه برداری از محل کنسولگری و بقایای موشک ها و یا به هر طریق دیگر اثبات کند که اسرائیل چنین اقدامی را که نقض صریح حقوق بین الملل بوده انجام داده است.

سپس در زمان و مکان مناسب پاسخی قاطع به هدفی معتبر و مهم نظامی اسرائیل بدهد. بدین ترتیب ایران هم به انزوای بین المللی اسرائیل در این موضوع دست خواهد یازید و هم پاسخی معتبر و مشروع خواهد داد و هم مانع از سوءاستفاده اسرائیل از هرگونه پاسخ نامتناسب ایران خواهد شد.

گلناز علیزاده دوشنبه فرو ۲۰, ۱۴۰۳ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب