تعداد شهدای دانش آموز شهر تهران - شهادت طلب

تعداد شهدای دانش آموز شهر تهران

شهدای دانش‌آموز، نمادی از بی‌تابی جوانان در جستجوی آزادی و عدالت هستند. آنها که با شجاعت و ایثار، برای دفاع از حقوق مردم و دفاع از وطن، به شهادت رسیدند. شهدای دانش‌آموز، نمادی از برخورداری از ایده‌آل‌های بلند و ارزش‌های انسانی است.

امروزه، نام شهدای دانش‌آموز به یادگار آنان باقی مانده است و به عنوان الگویی برای جوانان جامعه شناخته می‌شوند. آنها که در دوران جوانی خود، با شجاعت و مردانگی، به دفاع از حقوق مردم پرداختند و در پی آن، به شهادت رسیدند.

شهدای دانش‌آموز، نمادی از تلاش برای تحقق آرمان‌های بلند و ایده‌آل‌های انسانی هستند. آنها که به دلیل اعتقادات و ایده‌آل‌های خود، به جان خود ارزش قائل بودند و با شجاعت و مردانگی، برای دفاع از حقوق مردم پایبند بودند.

شهدای دانش‌آموز، نمادی از برخورداری از ارزش‌های انسانی هستند. آنها که در دوران جوانی خود، با شجاعت و مردانگی، به دفاع از حقوق مردم پرداختند و در پی آن، به شهادت رسیدند. آنها که با تحمل دردها و رنج‌ها، به دفاع از حقوق مردم پرداختند و با آغوش باز به شهادت رسیدند.

شهدای دانش‌آموز، نمادی از برخورداری از ایده‌آل‌های بلند هستند. آنها که به دلیل اعتقادات و ایده‌آل‌های خود، به جان خود ارزش قائل بودند و با شجاعت و مردانگی، برای دفاع از حقوق مردم پایبند بودند. آنها که با تحمل دردها و رنج‌ها، به دفاع از حقوق مردم پرداختند و با آغوش باز به شهادت رسیدند.

در نهایت، شهدای دانش‌آموز، الگویی برای جوانان جامعه هستند. آنها که با شجاعت و مردانگی، به دفاع از حقوق مردم پرداختند و با آغوش باز به شهادت رسیدند. آنها که نمادی از برخورداری از ایده‌آل‌های بلند و ارزش‌های انسانی هستند. به یادگار آنان باشیم و از آنان الهام بگیریم.

معرفی شهر تهران

تهران، پایتخت ایران و شهری با تاریخی بسیار قدیمی است. این شهر در جنوب البرز واقع شده و با جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون نفر، بزرگ‌ترین شهر ایران و چهارمین شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

تهران به عنوان مرکز فرهنگی، تجاری و صنعتی ایران شناخته می‌شود. این شهر دارای بسیاری از نمادهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که برای بازدید کنندگان جذاب است. چند نمونه از این نمادها عبارتند از:

– برج آزادی: این برج، به عنوان نماد شهر تهران شناخته می‌شود. برج آزادی در سال ۱۳۴۷ ساخته شده و به منظور گرامیداشت ۲۵۰۰ سالگی پادشاهی هخامنشی ساخته شد. این برج دارای ارتفاع ۴۵ متر است و از بالای آن می‌توان به چشمک‌زنی شهر تهران نگاه کرد.

– موزه ملی ایران: این موزه، در سال ۱۳۳۴ تأسیس شده و دارای بیش از ۲۰ هزار قطعه اثر باستانی است. در این موزه می‌توانید به عناصر فرهنگی، تاریخی و هنری ایران باستان نگاه کنید.

– مسجد جامع تهران: این مسجد، در سال ۱۲۱۰ ساخته شده و دارای طراحی زیبا و منحصر به فرد است. این مسجد دارای باغی زیبا و حیاطی بزرگ است که برای بازدید کنندگان جذاب است.

علاوه بر این نمادها، تهران دارای بسیاری از بازارهای سنتی، پارک‌های زیبا، مراکز خرید بزرگ و رستوران‌های خوب است. با توجه به تنوع فرهنگی و قومیتی در تهران، می‌توانید انواع غذاهای مختلف از جمله غذاهای ایرانی، عربی، ترکی و … را در رستوران‌های این شهر تجربه کنید.

در مجموع، تهران شهری است با تاریخی بسیار قدیمی، فرهنگ غنی و جمعیت پرجمعیت. این شهر برای بازدید کنندگان جذاب است و به عنوان مرکز فرهنگی، تجاری و صنعتی ایران شناخته می‌شود.

شهدای دانش آموز تهران

شهدای دانش آموز شهر تهران سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز شهید و ۲۵۶ معلم شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

حضور دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس چگونه بود؟

دانش‌آموزان بسیجی و غیر بسیجی نقش به‌سزایی در دوران جنگ تحمیلی داشتند. ملت ایران در دوران دفاع مقدس، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم این نظام اسلامی کردند که ۲۰ درصد آنها یعنی ۳۶ هزار نفر از این شهدا را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد ۵۵۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند که از این تعداد، ۳۶ هزار نفر شهید، ۲ هزار و ۸۵۰ جانباز و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آزاده هستند. در استان اصفهان نیز از مجموع ۲۳هزار و ۵۰۰ شهید استان، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر یعنی عددی بالغ بر ۲۵ درصد از آنها دانش آموز بودند.

کدام استان بیشترین شهدای دانش آموز را دارد؟

۳۶ هزار دانش آموز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که ۵هزار و ۵۰۰ شهید دانش آموز و ۶۰۰ شهید فرهنگی که معادل ۱۵ درصد شهدای دانش آموز است از استان اصفهان می‌باشد.

شهدای دانش آموز شهر تهران سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز شهید و ۲۵۶ معلم شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

شهدای دانش آموز: استان فارس با تقدیم ۳ هزار شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی، بعد از استان اصفهان و تهران دارای بیشترین تعداد شهدای دانش‌آموز در کشور است.

شهدای دانش آموز: استان خوزستان با داشتن ۳۰۵ معلم شهید انقلاب اسلامی و ۲هزار و ۸۲۹ شهید دانش آموز دین خود را به اسلام ادا کرده ست.

شهدای دانش آموز: کرمانشاه ۸۲۰ دانش آموز و ۱۷۰ معلم “شهید” دارد

شهدای دانش آموز: آذربایجان غربی ۷۷۷ شهید دانش آموز و ۱۴۳ فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده است.

مدارسی که بیشترین شهید را دارند

به گفته ی رزاقی مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش مدارس زیر جزو مدارسی هستند که بیشترین شهید را دارا هستندکه تعدا شهدا دانش آموز اصفهانی در آن ها بیشتر است .

شهدای دانش آموزاصفهان ـــ دبیرستان شهید منتظری نجف آباد، ۲۳۴ شهید دانش‌آموز

شهدای دانش آموزقم ـــ مدرسه امام صادق(ع) با ۱۶۰ شهید

شهدای دانش آموزشهر تهران ـــ مدرسه سلمان فارسی از منطقه ۱۷ (تعداد ۱۵۷ شهید دانش‌آموز)

– ناحیه ۵ اصفهان، مدرسه تسلیمی با ۱۳۲ شهید

– ناحیه ۱ اصفهان، هنرستان ابوذر با ۱۲۹ شهید

– کاشان، مدرسه امام خمینی(ره) با ۱۱۴ شهید

– آران و بیدگل، دبیرستان شهیدان عبدالهی با ۱۱۴ شهید

– ناحیه ۴ اصفهان، دبیرستان هاتف با ۱۱۲ شهید

شهرستان‌های تهران ۴۹۹ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: ۴۹۹ دانش آموز و ۱۵۸ معلم از شهرستان های استان تهران در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، عبدالله مرتضوی در یاواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان اسلامشهر، با ادای احترام به ساحت مقدس شهدای دانش آموزو چهار هزار معلم شهید در کشور، افزود: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور در هشت سال دوران دفاع مقدس بیشترین حماسه را به تصویر کشیدند و این مراسم یادآور این بزرگ مردان کوچک است.

وی با بیان اینکه سرداران دفاع مقدس، گهواره‌نشینان دوران انقلاب مردم ایران بودند، ادامه داد: بیشتر مبارزات علیه رژیم ستم شاهی را دانش‌آموزان در سال‌های ۵۶ و ۵۷ با شرکت در تظاهرات، تجمعات و همایش‌ها انجام دادند که بیشتر این دانش آموزان مقاطع دبیرستان و راهنمایی تشکیل می‌دادند.

به گفته مرتضوی، این دلاوری‌ها ادامه داشت تا به دوران جنگ تحمیلی رسید و این بزرگ مردان کوچک از ایثار، شجاعت و شهادت دست بر نداشتند و عرصه را برای تاختن دشمن تنگ کردند تا خاک وطن را حفظ کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با یادآوری ایثار و فداکاری نوجوان دانش آموز «علی لندی»، از این شهید به عنوان نمادی از فرهنگ پذیری ایثار و از جان گذشتگی یاد کرد و خاطرنشان کرد: بعد از فداکاری های شهدای مدافع حرم، شاهد همان روحیه در ایثار و فداکاری این شهید بزرگوار بودیم.

مرتضوی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲هزار دانش‌آموز از خانواده های شاهد و ایثارگر در ۳۹ آموزشگاه شاهد در شهرستان‌های استان تهران در حال تحصیل هستند، بیان داشت: حفظ دستاوردهای ارزشی و فرهنگی دفاع مقدس و حرکت در مسیر آرمان‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از اولویت‌های امروز کشور است و دانش‌آموزان باید از پیشگامان فرهنگی در این عرصه باشند.

در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدای فرهنگی و دانش آموزان برتر در عرصه های علمی و فرهنگی تجلیل شد.

گلناز علیزاده پنجشنبه بهم ۵, ۱۴۰۲ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب