عکس و بیوگرافی شهید سید رضی موسوی - شهادت طلب

عکس و بیوگرافی شهید سید رضی موسوی

شهدای گمنام امام زمان، افرادی هستند که در طول تاریخ، به دلیل ایمان و ارادت خود به امام زمان (عج)، در مقابل ستم و سرکوب حکومت‌های ظالمانه، به شهادت رسیدند. این افراد بیشتر در جریان دوران غیبت کبری امام زمان (عج)، در کشورهای مختلف جهان به شهادت رسیدند.

شهدای گمنام امام زمان، افرادی هستند که به دلیل اعتقادات و باورهای خود، در مقابل ستم و سرکوب حکومت‌های ظالمانه، به شهادت رسیدند. این افراد با ایمان و اراده قوی، به عنوان نمونه‌ای از شجاعت و قدرت، در تاریخ اسلام به یادگار مانده‌اند.

شهدای گمنام امام زمان، نمونه‌ای از پاکدلی، شجاعت و اعتقادات صادق به اسلام و امام زمان (عج) بودند که به دلیل ایمان و باورهایشان، در مقابل تبعیض و تحقیر دشمنان ایستادگی کردند و با قدرت و شجاعت، در مقابل دشمنان خود، دفاع کردند.

شهدای گمنام امام زمان، به عنوان نمونه‌ای از شجاعت و ایمان، همواره در قلب مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی جاودانه خواهند ماند. این افراد با تضحیات بی‌نظیر خود، به نشان دادن عشق و ارادت به امام زمان (عج) پرداختند. همچنین، شهادت این افراد، نشان دهنده این است که هیچ قیمتی برای دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی بالاتر از شهادت نیست.

از آنجایی که شهدای گمنام امام زمان، به عنوان نمونه‌ای از شجاعت و قدرت، در تاریخ اسلام به یادگار مانده‌اند، بسیاری از مسلمانان به یاد آن‌ها با تعظیم و احترام می‌نشینند. همچنین، در طول سال، مراسم‌هایی به منظور گرامیداشت شهدای گمنام امام زمان برگزار می‌شود و افرادی که به دلیل شجاعت و قدرت، در مقابل دشمنان خود، دفاع کردند، تجلیل می‌شوند.

شهدای مدافع حرم

شهدای مدافع حرم، افرادی هستند که در جریان مبارزات در سوریه و عراق به عنوان مدافعان حرم در برابر گروه‌های تروریستی و داعش به شهادت رسیدند. این افراد بیشتر از کشورهای ایران، عراق، لبنان و سوریه بودند که به دلیل علاقه شدید به حضرت زینب (س) و ارادت به حضرت محمد (ص)، به مناطق جنگی رفته و با شجاعت و قدرت، در مقابل دشمنان اسلام و مسلمانان خود، دفاع کردند.

شهدای مدافع حرم، نمونه‌ای از افراد پاکدل، شجاع و متعهد به اسلام بودند که به دلیل ایمان و اعتقاداتشان، در مقابل تبعیض و تحقیر دشمنان ایستادگی کردند و با قدرت و شجاعت، در مقابل دشمنان خود، دفاع کردند. این افراد با ایمان و اراده قوی، به عنوان نمونه‌ای از شجاعت و قدرت، در تاریخ اسلام به یادگار مانده‌اند.

شهدای مدافع حرم، به عنوان نمونه‌ای از شجاعت و ایمان، همواره در قلب مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی جاودانه خواهند ماند. این افراد با تضحیات بی‌نظیر خود، به نشان دادن عشق و ارادت به حضرت زینب (س) و حضرت محمد (ص) پرداختند. همچنین، شهادت این افراد، نشان دهنده این است که هیچ قیمتی برای دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی بالاتر از شهادت نیست.

از آنجایی که شهدای مدافع حرم، به عنوان نمونه‌ای از شجاعت و قدرت، در تاریخ اسلام به یادگار مانده‌اند، بسیاری از مسلمانان به یاد آن‌ها با تعظیم و احترام می‌نشینند. همچنین، در طول سال، مراسم‌هایی به منظور گرامیداشت شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود و افرادی که به دلیل شجاعت و قدرت، در مقابل دشمنان خود، دفاع کردند، تجلیل می‌شوند.

سید رضی موسوی کیست

سید رضی موسوی سردار سپاه و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران بود که روز دوشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۲، در منزلش در منطقه زینبیه دمشق سوریه، توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. وی مستشار نظامی سپاه در سوریه بود و بیش از ۳۰ سال مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه را برعهده داشت. در ادامه بیوگرافی شهید رضی موسوی و همسر و فرزندان و علت شهادت و نحوه شهادت و عکس و سوابق وی را ببینید

بیوگرافی سید رضی موسوی

سیدرضی موسوی متولد ایران و پاسدار نیروی زمینی سپاه بود. وی مستشار نظامی سپاه و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود. شهید موسوی از با سابقه‌ترین نظامیان ایرانی حاضر در سوریه بود. وی از افراد نزدیک به سردار قاسم سلیمانی و سردار محمد حجازی بود که بیش از سه دهه وظیفه‌ی «پشتیبانی از جبهه مقاومت» را بر عهده داشت.

شهید سید رضی در منزلش در منطقه زینبیه دمشق سوریه، توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

سوابق

سیدرضی موسوی – Razi Mousavi یکی از سرداران نیروی قدس سپاه پاسداران بود که در سوریه به عنوان مسئول «پشتیبانی از جبهه مقاومت» حضور داشت. آقای موسوی بر اثر حمله‌ی اسرائیل به منطقه‌ی زینبیون دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید. شهید موسوی بیش از سه دهه وظیفه‌ی «پشتیبانی از جبهه مقاومت» را بر عهده داشت. سید رضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

شهید موسوی نقش مهمی در تجهیز جبهه مقاومت داشت و در بیانیه سپاه پاسداران در پی شهادت او آمده است که شهید موسوی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه و سال‌ها نماینده نیروی قدس سپاه در این کشور بود.

همسر و فرزندان شهید سید رضی موسوی

ایشان با همسرش در دمشق زندگی می کرد. همسرش معلم است و در دمشق فعالیت دارد. در هنگام حمله هوایی اسرائیل به منزل شهید رضی موسوی همسرش حضور نداشته است.

سید رضی موسوی اهل کجاست

درباره محل تولد شهید سید رضی موسوی و اینکه اهل کجاست اطلاعاتی در دست نیست

نحوه شهادت

سردار سیدرضی موسوی ساعت ۱۶ ۴ دی ماه ۱۴۰۲ به وقت تهران با شلیک ۳ موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد» سید رضی موسوی بر اثر حمله‌ی اسرائیل به منطقه‌ی زینبیون دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سید رضی موسوی از مستشاران نظامی قدیمی سپاه در سوریه خبر داد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

سیدرضی از قدیمی‌ترین سرداران سپاه در سوریه بر اثر حمله اسرائیل به شهادت رسید.

«بسم الله الرحمن الرحیم

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق “سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی” از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به حضرت ولیعصر (عج )، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تاکید می شود بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

برنامه‌های مربوط به انتقال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آن شهید متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

روز حادثه حسین اکبری سفیر کشورمان به رسانه ها گفت : امروز ساعت ۲ ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر به محل اقامت و منزلشان در محله زینبیه رفتند‌.

منزل ایشان ظاهرا با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تامین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

پیام تسلیت

رئیس قوه قضاییه در پی شهادت یکی از مستشاران نظامی با سابقه سپاه در سوریه پیام تسلیت صادر کرد.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی پیامی شهادت «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر شهادت «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به دست صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار موجب تألم شد.

وی که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود در جبهه نبرد با تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها کرد و در آخر پاداش این عمل صالح با رزق شهادت به او عطاء شد و این شهید والامقام به هم‌رزمان شهیدش پیوست و بدون‌تردید بهشت، روزىِ نیکوى الهى و ارزانى شده از جانب خدا به شهداست؛ خداوند مقام شهیدان ما بالاخص سردار سیدرضی را متعالی و آنها را با شهدای کربلا محشور گرداند.

اینجانب شهادت این سردار والامقام را به ولی‌امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا و نهاد مقدس سپاه پاسداران و هم‌رزمان و خانواده معظم شهید تبریک و تسلیت گفته و برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه باریتعالی مسئلت دارم.

گلناز علیزاده چهارشنبه دی ۶, ۱۴۰۲ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب