عکس و بیوگرافی شهید امنیت ابوذر امیدوار - شهادت طلب

عکس و بیوگرافی شهید امنیت ابوذر امیدوار

شهادت کلمه ای است که در فرهنگ و سرزمین ما بارها و بارها تکرار می شود. پس از انقلاب اسلامی، در دوران هشت سال دفاع مقدس، بسیاری از جوانان این سرزمین راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و با نثار جان و خون خود از این سرزمین و انقلابش دفاع نمودند. هر چند مدتهاست که جنگ تمام شده اس اما دفاع از امنیت وطن سبب شده است تا ما باز هم شهیدانی را در راه دفاع از امنیت و آرامش سرزمینمان تودیم نماییم.

شهید ابوذر امیدوار، مردی است که در راه دفاع از امنیت کشور زیبای ما ایران، شربت شهادت را نوشید و به دیدار پروردگارش شتافت.

ابوذر امیدوار یک فرزند سه ساله به نام محمد آبتین داشت و طفل دیگری هم قرار بود تا چند ماه دیگر به جمع این خانواده اضافه شده و خوشبختی آنها را تکمیل نماید. اما سرنوشت برگی جدید برای این خانواده رو نمود. پدر خانواده در سن 36 سالگی، و در حالی که در منطقه بمپور سیستان و بلوچستان، در حال انجام وظیفه و گشت زنی بود، توسط اشرار مورد حمله قرار می گیرد و همراه با همکارش سرگرد “مختار مومنی” به در جه رفیع شهادت می رسد.

معرفی شهید ابوذر امیدوار

  • شهید ابوذر امیدوار
  • فرزند سیاوش
  • متولد 1365/11/22
  • محل تولد : اقلید
  • تاریخ شهادت : 1401/11/04
  • محل شهادت : بمپور سیستان و بلوچستان
  • مذهب : شیعه

زندگینامه و ماجرای شهادت شهید ابوذر امیدوار

برادر سهید در مصاحبه ای اعلام نموده است که : ما هفت برادر و سه خواهر بودیم که یکی از برادرانم ابوذر امیدوار به فیض شهادت نائل شدد، شهید امیدوار حدود یک سال در منطقه بمپور استان سیستان و بلوچستان خدمت می‌کرد و قرار بود خدمت وی در تیرماه سال آینده در شهرستان بمپور تمام شود و به زادگاه خودش برگردد.

برادرم شهید ابوذر امیدوار یک فرزند پسر سه ساله به نام محمد آبتین داشت و همچنین تا چندماه دیگر نیز صاحب فرزند دیگری می‌شد که که به فیض شهادت نائل شد.

ماجرای شهادت

شب گذشته عوامل گشتی کلانتری شهرستان بمپور سیستان و بلوچستان حین اجرای مأموریت گشت‌زنی مورد حمله ناجوانمردانه اشرار قرار گرفتند که سهم استان فارس نیز تقدیم یک شهید بود.

در این درگیری سرگرد مختار مؤمنی و ستوان سوم ابوذر امیدوار به شهادت رسیدند و استواریکم میلاد عبداللهی نیز مجروح شد. اشرار متواری شدند.

لازم به ذکر است؛ ستوان سوم ابوذر امیدوار از نیروهای فراجا و از جوانان خوش نام و مومن روستای لاله گون شهرستان اقلید است که در سیستان و بلوچستان خدمت می کرد و در این حمله‌ ناحوانمردانه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

گفتنی است: شهید امیدوار متاهل و دارای یک پسر به نام محمد آبتین سه ساله بود که در ساعت ۲ بامداد مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۴ به درجه رفیع شهادت رسید.

تشییع پیکر شهید

پیکر پاک و مطهر شهید والامقام ستواندوم “ابوذر امیدوار” با حضور مسئولان انتظامی و نظامی، مردم شهید پرور و خانواده این شهید بزرگوار در شهرستان اقلید تشییع و سپس در زادگاهش روستای “لاله گون” به خاک سپرده شد.

پیکر پاک و مطهر شهید ستواندوم “ابوذر امیدوار” روز پنجشنبه در میان استقبال فرماندهان، کارکنان انتظامی و خانواده معظم این شهید والامقام وارد فرودگاه شهید دستغیب شهر شیراز شده بود.
پس از آن پیکر پاک و مطهر شهید والامقام “امیدوار” در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تشییع و مراسم وداع با این شهید والامقام در ستاد انتظامی استان فارس نیز برگزار شد.

بامداد چهارم بهمن ماه سال جاری، ۲ تن از عوامل گشت کلانتری مرکزی شهرستان “بمپور” استان سیستان و بلوچستان” به نام های سرگرد “مختار مومنی” و ستواندوم “ابوذر امیدوار” حین گشت زنی و تامین امنیت مردم در ورودی شهر مورد حمله ناجوانمردانه اشرار کوردل قرار گرفته و به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

از این شهید بزرگوار یک فرزند پسر سه ساله به یادگار مانده است.
اقلید از شهرستان های شمالی استان فارس است که در ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برادر شهید امیدوار در مصاحبه ای چنین بیان داشته است: طبق گفته امام سجاد(ع)‌ کشته شدن عادت ما و شهادت هم کرامت ما است، اشک ریختن فایده ای ندارد بنده خودم نظامی هستم و ما باید راه شهدا و راه برادر شهیدم را ادامه دهیم و به حرف و سخن آنها عمل کنیم و به وطنمان خدمت کنیم.

گلناز علیزاده چهارشنبه اسف ۳, ۱۴۰۱ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب