شهید موسی نوروزی، شهید مدافع امنیت - شهادت طلب

شهید موسی نوروزی، شهید مدافع امنیت

تا زمانی که اشرار و مخالفان این سرزمین زنده هستند، شهادت هم هست. خواه در راه دفاع از حرم باشد و یا در راه دفاع از امنیت. اما باز هم یکی از مردان غیور این سرزمین در راه دفاع از امنیت این کشور، در خون خود غلتید و شربت شهادت را نوشید. شهدی اهل کهکلویه و بویر احمد که در استان سیستان و بلوچستان به خدمت مشغول بود و در راه دفاع از امنیت مرزهای کشورمان، با اشرار درگیر شد و به شهادت رسید. شهید جوان موسی نوروزی که متولد 20 خرداد سال 1377 در روستای «بردله» بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود. تازه دامادی که اردیبهشت ماه به پای سفره عقد نشسته بود و در آبان ما به شهادت رسید.

ماجرای شهادت شهید نوروزی

شهید نوروزی چهارم آبان امسال در درگیری ماموران انتظامی با اشرار در شهر گلمورتی در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

در این درگیری، سه نفر از ماموران همرزم این شهید مجروح شدند و دو نفر از اشرار نیز به هلاکت رسیدند.

مراسم تشییع شهید نوروزی

روز پنجشنبه ششم آبان ماه ۱۴۰۰ تشییع پیکر شهید موسی نوروزی که در سیستان بلوچستان در راه امنیت به شهادت رسید بعد از استقبال پرشور مردم شهر دهدشت به زادگاهش روستای بردله در بخش دیشموک با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی به خاک سپرده شد.

سردار کیقباد مصطفایی، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع این شهید گرانقدر با بیان اینکه خیل عظیم جمعیت در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید جای قدردانی دارد عنوان کرد: این حضور پرشور مردم مایه دلگرمی ما نیروی انتظامی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: این همه عزت، قدرشناسی و احترام به شهید ما را در خدمات‌رسانی و مقابل دشمن ایستادن مصمم‌تر کرده است.

مصطفایی خاطرنشان کرد: شهید نوروزی به عنوان رئیس پلیس اطلاعات شهرستان دلگان با توجه به اینکه مطلع شدند که اشرار مسلح که برای مردم ناامنی ایجاد کرده بودند با اعزام به محل و با درگیری با افراد شرور جان خود را نثار انقلاب و میهن کرده است.

وی گفت: این شهید گرانقدر در یک مقابل جانانه و در مصاف رودرومستقیم از جانب اشرار مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهید و ایل بزرگ بهمئی و استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه شهادت ادامه دارد و با چنین ناامنی‌هایی که دیگران به وجود می‌آورند کوتاه نخواهیم آمد.

مرتضی جوکار، جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به استقبال باشکوه مردم گفت: حضور غیرتمندانه و باشکوه مردم از این شهید ناجا و روحیه بلند خانواده این شهید مسئولیت ما را در استان سیستان و بلوچستان که به فرموده مقام معظم رهبری تنگه احد مملکت اسلامی است بیشتر کرده است.

وی افزود: به شما مردم غیرتمند و سلحشور اعلام می کنم که تا پای جان در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و از مرز و بوم کشور دفاع می کنیم.

جوکار با اشاره به خصائل اخلاقی این شهید در سیل سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهید موسی نوروزی حتی حقوق‌ش را در راه مواسات خانواده های نیازمند در جریان سیل سیستان و بلوچستان قرار داده بود.

جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام کریمانه ایشان سبب غبطه همکاران ناجا شده که از همه مردم و همکاران در سیستان و بلوچستان از حضور شما قدردانی می شود.

شهید موسی نوروزی در روستای بردله از توابع بخش دیشموک زادگاه پدری‌اش تشییع و به خاک سپرده شد.

گفتنی است که مراسم تشییع پیکر شهید موسی نوروزی ساعت ۹ صبح از دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به سمت روستای بردله زادگاه شهید آغاز شد که در مسیر بعلت استقبال باشکوه و گسترده مردم روستاهای بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی و روستاهای بخش دیشموک و شهر دیشموک از پیکر مطهر شهید ساعت ۱۵ به روستای بردله زادگاه شهید رسیدند.
لازم به ذکر است که شهید موسی نوروزی دارای ۲۳ سال سن روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ عروسی کرد و چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ طی درگیری با اشرار مسلح در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نامگذاری خیابانی به نام شهید نوروزی

حمیده عبداللهی روز پنجشنبه در آیین نامگذاری خیابان شهید «موسی نوروزی» اظهارداشت: با توجه به تشکیل نشست فوری شورای شهر گلمورتی نسبت به نام‌گذاری یکی از خیابان‌هایی سطح شهر به اسم شهید نوروزی این شهرداری طی یک اقدام جهادی خیابانی که شهید موسی نوروزی در آن به فیض شهادت نایل گشته بود به اسم این شهید بزرگوار نام‌گذاری کرد.

برکت بامری رییس شورای شهرگلمورتی نیز در این آیین گفت: با توجه به مطالبه شهروندان این شهر نسبت به نام‌گذاری خیابانی به اسم شهید، اعضای شورای اسلامی طی یک اقدامی فوری خیابانی که  موسی نوروزی در آن به شهادت رسیده بود سریعا  نامگذاری و تابلوی این خیابان نیز با دستان همرزمان شهید نوروزی نصب شد.

امام جمعه دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان نیز در این آیین ضمن سپاس و قدردانی از زحمات پرسنل خدوم نیروی انتظامی گفت: از این اقدام خودجوش و مردمی شورای اسلامی شهر گلمورتی قدردانی می‌کنیم.

حجت السلام والمسلمین عظیم بامری افزود: در شرایطی که اشرار مسلح قصد ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان را داشتند شهید موسی نوروزی و همرزمانش جانانه در برابرشان ایستادگی و آن‌ها را به هلاکت رساندند.

گلناز علیزاده شنبه آبا ۸, ۱۴۰۰ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب