شهید مدافع امنیت سرهنگ مهدی توسنگ‎ - شهادت طلب

شهید مدافع امنیت سرهنگ مهدی توسنگ‎

هر کشوری برای بقا نیاز به سربازانی دارد که از تقدیم خون و جان خویش به پرچم مقدس کشورشان ابایی نداشته باشند. سرزمین ما ایران هم پر است از دلاور مردانی که در راه دفاع از کشور لحظه ای از پای نخواهند نشست. این سربازان گمنام در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند و اکنون که کشور در صلح و امنیت است باز هم در حال جنگ هستند و در راه دفاع از امنیت کشور جان خود را فدا می نمایند.

متاسفانه در چند روز گذشته در مرز سیستان بلوچستان و کرمان (بم) نیروی انتظامی با اشرار درگیری مسلحانه داشتند که طی این حادثه سه تن از ماموران نیروی انتظامی به درجه رفیع شهادت نایل شدند. استواریکم «احسان شیرخانی» و سرباز وظیفه «امیرحسین خدادادی» و سرهنگ «مهدی توسنگ» فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر ناجا استان کرمان سه شهید مدافع امنیت بودند که در این ماجرا و در دگیری با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسیدند. حضور فرمانده قرارگاه در این عملیات و درگیری تن به تن او که منجر به شهادت او شد، نشان دهنده مسئولیت پذیری این شهید بزرگوار است. شهید سرهنگ مهدی توسنگ که لحظه ای از انجام وظیفه خود باز نایستاد.

شرح ماجرا

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره اظهار داشت: در تاریخ 25 آبان 1400 ماموران پلیس هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی در دشت سمسور واقع در مرز استان کرمان با سیستان و بلوچستان با کاروان اشرار مسلح درگیر شدند.

وی افزود: در این درگیری که نزدیک به ۲۴ ساعت ادامه داشت؛ ۲ نفر از اشرار که دارای سوابق متعدد شرارت و ناامنی در منطقه جنوب شرق بودند، به هلاکت رسیدند و سایر اشرار با آتش پرحجم ماموران از محل گریختند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح جزئیات این عملیات ادامه داد: در ساعات اولیه درگیری، استواریکم احسان شیرخانی و سرباز وظیفه امیر حسین خدادادی به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ۶ نفر از ماموران هم مجروح شدند که حال عمومی آنان مساعد است.

ناظری افزود: سرهنگ مهدی توسنگ سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر هم با حضور فداکارانه در صحنه عملیات و درگیری تن به تن با یکی از اشرار، ضمن به هلاکت رساندن او، خود هم به همرزمان شهیدش پیوست.

وی با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری سایر اشرار متواری گفت: پاک سازی منطقه عملیات توسط ماموران ادامه دارد.

مراسم تشییع شهدا در کرمان

استان شهید پرور کرمان بار دیگر در داغ آسمانی شدن سه مدافع امنیت وطن سردار مهدی توسنگ، سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر استان، ستوان دوم احسان شیرخانی و سرباز مدافع وطن امیر حسین خدادادی در مبارزه با مواد خانمان برانداز مخدر و اشرار مسلح سوگوار شد.

کرمانی‌ها در معیت معاون عملیات ناجا، استاندار، فرمانده انتظامی استان، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی دیگر از مسئولان و روحانیون، در صبح روز 27 آبان ماه 1400 با حضور در حسینیه ثارالله یادگار سردار شهیدشان حاج قاسم سلیمانی، بعد از زمزمه زیارت عاشورا و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یاد غربت حسین (ع) و غم های دل حضرت زینب (س) در دشت کربلا بازوان خانواده سه شهید ناجا را که غم فرزندان کمرشان را خم کرده بود، گرفتند و اشک ماتم ریختند و پس از آن فرزندان غیورشان را مثل همیشه به شانه کشیدند و به سمت منزل ابدیشان هدایت کردند.

این آیین تشییع بعد از قرائت پیام وزیر کشور و امام جمعه کرمان شروع شد؛ در این مراسم پرچمی را که ۷۰ سال بر روی قبر امام حسین (ع) بوده و بعد از پایان سلطه حاکمیت داعش به حاج قاسم اهدا شده بود در کنار پیکر شهدا گذاشته و نماز اقامه شد.

پیکر پاک سه شهید مدافع امنیت بعد از تشییع در کرمان به زادگاهشان منتقل می‌شود. بر این اساس پیکر شهید «توسنگ» در گلزار شهدای ماهان، شهید «شیرخانی» در گلزار شهدای بم و پیکر شهید «خدادادی» در گلزار شهدای بافت به خاک سپرده می‌شود.

پیام تسلیت استاندار کرمان

علی زینی‌وند استاندارکرمان و رئیس شورای تامین استان در پی شهادت فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر ناجا و دو تن از نیروهای یگان تکاوری شهرستان بم که در راه امنیت، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند ، پیام تسلیت صادر کرد که متن پیام به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم”

«وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

نیروی انتظامی با اقتدار، صلابت و مبارزه دائمی و تقدیم شهدای گرانقدر، همواره در راستای تامین امنیت در استان پهناور کرمان پیشگام بوده است. نظم، امنیت و آرامش استان کرمان مرهون فداکاری، مجاهدت، جدیت و پایداری نیروهایی است که علی‌رغم کمبودها و نارسایی‌ها، تلاش مستمر دارند.

خبر تاسف بار و غم‌انگیز شهادت نیروهای شجاع و غیور نیروی انتظامی، سرهنگ مهدی توسنگ فرمانده پرتلاش وزحمتکش قرارگاه عملیاتی ابوذرناجا، استوار یکم احسان شیر خانی و سرباز وظیفه امیر حسین خدادادی در راه تأمین نظم و امنیت مردم استان ، موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

یاد و خاطره ایثار و از خودگذشتگی فرزندان برومند نیروی انتظامی که در درگیری با سوداگران مرگ با تاسی به آیه « تؤمنون بالله و رسوله و تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون » جان خود را در راه ایجاد نظم، آرامش و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد در طبق اخلاص گذاشتند، در یاد و خاطره مردم قدرشناس استان کرمان جاودانه خواهد ماند و این شهیدان بی شک از جایگاه والایی در پیشگاه خداوند متعال برخوردار خواهند بود.

اینجانب شهادت دلاورانه سه نیروی شجاع و سلحشور نیروی انتظامی را به خانواده معزز این سه شهید والامقام، فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی استان، مردم شریف استان کرمان خاصه مردم شهید پرور شهرستان دارالصابرین بم تسلیت عرض کرده و از بارگاه حضرت حق برای آن شهیدان جلیل القدر، رحمت واسعه، رضوان الهی و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحین این حادثه شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت فرمانده سپاه ثارالله کرمان

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

برادر ارجمند سردار سرافراز عبدالرضا ناظری فرمانده محترم نیروی انتظامی استان کرمان، شهادت مظلومانه سه دلاور مرد نیروی انتظامی شهیدان والا مقام سرهنگ مهدی توسنگ، استواریکم احسان شیرخانی و سرباز وظیفه امیرحسین خدادای در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح در دشت سمسور(مرزبم وسیستان بلوچستان) موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب و دیگر سپاهیان ثارالله کرمان شد.

این شهدای بزرگوار که در راه امنیت جامعه، مظلومانه جان خود را تقدیم کردند، بی‌شک از جایگاه والایی در پیشگاه خداوند متعال برخوردار خواهند بود. شهادت افتخار عظیمی است که تنها نصیب بندگان خاص خدا می شود، افتخار دفاع از امنیت وطن، توفیق مضاعفی برای شهیدان این مرز و بوم است که گام در صیانت از امنیت و آسایش میهن عزیزمان نهاده‌اند و بدون شک این راه ادامه خواهد داشت.

اینجانب وقوع این حادثه غمبار را به محضر فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، فرماندهان و کارکنان غیور نیروی انتظامی استان، خانواده‌های معظم شهدا و بازماندگان مکرم این شهیدان عزیز و مردم شریف و نجیب شهرستان بم، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای این شهیدان گرانقدر علو درجات و برای بازماندگان اجر جمیل و صبر جزیل مسئلت دارم.

گلناز علیزاده یکشنبه آبا ۳۰, ۱۴۰۰ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب