نحوه ی شهادت شهید اصغر پاشاپور - شهادت طلب

نحوه ی شهادت شهید اصغر پاشاپور

در مذهب و فرهنگ ما شهدا جایگاه ویژه و ممتازی دارند، همانگونه که در نزد خداوند ممتاز و برگزیده هستند. یکی از شهدای عزیز ما شهید “اصغر پاشاپور” است که همواره در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشته و دوشادوش او نبرد نموده است. اما شهید پاشاپور، بعد از شهادت حاج قاسم، جبهه مبارزه را ترک نکرد و همچون گذشته خادم و خدمتگذار این مرز و بوم باقی ماند و کمی بعد به رفیق شهیدش پیوشت.

امروز در نظر داریم تا از این شهید بزرگوار برای شما صحبت کنیم و نحوه شهید این بزرگ مرد و پیشگویی حاج قاسم از نحوه ی شهادت اصغر آقای اکبر را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

شهید پاشاپور کیست؟

شهید اصغر پاشاپور که اکثرا او را با همراهی سردار قاسم سلیمانی در چند ثانیه فیلم از میان مدافعان حرم می‌شناسند، یک ماه بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

پیکر مطهر او که توسط تروریست‌های تکفیری ربوده شده و سر از بدنش جدا شده بود، روز گذشته همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت.

شهید اصغر پاشاپور مستشار نظامی رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود.

این رزمنده جبهه مقاومت ساکن شهر ری و از اولین نفراتی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و نهایتا روز سیزده بهمن ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه به فرماندهان و همرزمان شهید خود پیوست.

شهید پاشاپور از اقوام (برادر همسر) شهید مدافع حرم، محمد پورهنگ بود. شهید پاشاپور از یاران نزدیک حاج قاسم سلیمانی بود که بعد از شهادت او به روایت همرزمانش بسیار بی‌تاب و بی‌قرار وصل حاج قاسم بود و نهایتا این فراق چندان طولی نکشید و بعد از حدود یک ماه او نیز به شهادت رسید. پیکر مطهر او توسط تروریست‌های احرار الشام (جبهه النصره) ربوده شده و نهایتا پیکر بی سر این شهید توسط رزمندگان مدافع حرم بعد از گذشت چندین روز با دو اسیر جبهه‌النصره تبادل شده و به کشور بازگشت. پاشاپور متولد شهرری بود و از او سه فرزند به یادگار مانده است.

زینب پاشاپور خواهر فرمانده شهید اصغر پاشاپور و همسر شهید مدافع حرم محمد پورهنگ ۹ سال از برادر شهید ش. کوچکتر است. او حالا پرچمدار صبر و مقاومت در خانواده پاشاپور است. کسی که زینب وار ایستاده و از شهدای عزیزش صحبت می‌کند. او در گفتگو با تسنیم با اشاره به نخستین اعزام‌های برادرش به سوریه می‌گوید: از همان روز‌های ابتدایی که جنگ سوریه شروع شد، برادرم برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) راهی شد. وقتی آتش جنگ بالا گرفت و نیرو‌هایی برای مقابله با تروریست‌ها به آنجا اعزام شدند، برادرم نیز مدت مرخصی‌هایی را که توسط آن به تهران می‌آمد، کوتاه کرد و بیشتر در منطقه ماند. حتی چند سال به ایران بازنگشت و من هم آخرین بار دو سال پیش بود که وقتی برای برگرداندن وسایل همسر شهیدم به سوریه رفتم، برادرم را آنجا دیدم. خود حاج اصغر هم آخرین بار عید فطر دو سال گذشته بود که به ایران آمد و به خانواده سر زد و از آن به بعددیگر نیامده بود. همه این‌ها به دلیل مسئولیت سنگین اش در منطقه بود.

نحوه شهادت شهید پاشاپور از زبان خواهر ایشان

بار آخر شهید اصغر پاشاپور به منظور آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌های جبهه النصره و تثبیت مناطقی که تازه آزاد شده بود در منطقه عملیات حضور داشت که از ناحیه سینه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید. وقتی محل مورد اختفای آنان محاصره می‌شود، پیکر او هم به دست دشمنان می‌افتد. از روز‌های ابتدایی ما امید داشتیم که پیکرش برگردد هرچند همه اعضای خانواده متفق القول بودیم که حاضر نیستیم یک ریالی از بیت‌المال به خاطر بازگرداندن پیکر برادرم پرداخت شود. چون اصل روح اوست که حالا پیش خداست. پیکرش برای ما ارزشمند بوده و هست که با آمدنش بر سر مزارش می‌توانیم خود را تسلی دهیم، ولی پدرم اعلام کرد که به خاطر این آرامش حاضر نیستیم عزت خود را از دست بدهیم. البته دوستانش به خانواده قول داده بودند که اگر بتوانند و شرایط مهیا باشد، مبادله را انجام می‌دهند و خواست خدا این بود که مبادله صورت بگیرد. همسر شهید پورهنگ از سفات اخلاقی جالب برادر شهیدش چنین می‌گوید: همه خاطراتم از حاج اصغر آمیخته به خنده و شوخی بود. همیشه دنبال خوب کردن حال دیگران بود. یک ویژگی که خیلی در او پررنگ بود مسئولیت پذیریش بود. محال بود مسئولیت قبول کند و آن را به سرانجام نرساند. در روز‌های آخر هم منطقه که فرماندهان دستور به آزاد شدنش را داده بودند، را به یاری رزمندگان دیگر به طور کامل آزاد کرد و بعد به شهادت رسید و این یعنی آخرین ماموریت خود را هم تکمیل کرد و بعد رفت. الان هم که پیکر ایشان بازگشته است احساس می‌کنم بخشی از این وظیفه و مسئولیت باعث بازگشت پیکرش بود، زیرا او مقبولیتی در بین مردم دارد که با این بازگشت وظیفه‌اش به سرانجام خواهد رسید.

و اما …

تکفیری‌ها سر از بدن او جدا کردند و بدن شهید را به‌اسارت بردند تا اینکه بعد از گذشت تقریباً 20 روز از آن اتفاق، رزمندگان مدافع حرم پیکر پاک او را با 2 اسیر جبهه‌ النصره تبادل کردند و شهید پاشاپور در اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند سال 1398 به کشور بازگشت.

پیشگوئی حاج قاسم از نحوه شهادت شهید اصغر پاشاپور

“اصغر!
سرِ تو بریده می‌شود…”
وعده صادقی که حاج قاسم به شهید اصغر پاشاپور داده بود.
از زبان خواهر شهید اصغر پاشاپور

مستند «آقای اصغر اکبر من»

مراسم رونمایی از مستند «آقای اصغر اکبر من»، روایتی از شهید مدافع حرم، اصغر پاشاپور از یاران نزدیک سردار سلیمانی با حضور خانواده شهید پاشاپور، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، مرتضی شعبانی مدیر مرکز مستند حقیقت، یاسر فریادرس مدیر مرکز مستند سوره، علیرضا میررفیع مدیر پخش، ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید و سعید صفار، مدیر طرح و برنامه شبکه مستند برگزار شد.

مستند «آقای اصغر اکبر من» که با روایتی از زندگی، فعالیت‌ها و عملیات‌های این مدافع حرم در سوریه تولید شده، قرار است که به‌زودی از شبکه مستند سیما پخش شود.

تصویر شهید اصغر پاشاپور را اکثراً در فیلمی که از سردار سلیمانی در میدان جنگ سوریه منتشر شده است می‌شناسند، آنجا که شهید پاشاپور در تلاش است مانع حاج قاسم برای حضور در میدان جنگ شود و سردار این‌طور پاسخ می‌دهد که: “آقای اصغر، ما را از گلوله نترسان.”

شهید پاشاپور حدود هشت سال برای مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری به‌عهده او بود.

گلناز علیزاده شنبه تیر ۲۶, ۱۴۰۰ 1 نظر
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب