آیا شهید حسن عشوری، محمد سریال گاندو است؟ - شهادت طلب

آیا شهید حسن عشوری، محمد سریال گاندو است؟

سریال گاندو یکی از موفق ترین سریال های تلویزیونی است که به دلیل ماجراهایی واقعی که از وزارت اطلاعات بیان می کند، طرفداران بسیار زیادی دارد. گاندوی یک با موفقیت بسیار زیاد به اتمام رسید و بعد از آن نوبت به گاندوی 2 رسید.

در گاندو 1 و گاندوی دو، نقش اصلی بر عهده وحید رهبانی بود که با نام “آقا محمد” در سریال نامیده می شد.

قسمت آخر سریال گاندوی 2 با شهادت آقا محمد به پایان رسید. در این میان صحبت هایی زده شد مبنی بر اینکه نقش آقا محمد برگرفته از شخصیت شهید اطلاعات حسن عشوری است.

با توجه به اینکه تمام داستان ها و ماجراهای گاندو واقعی است آیا اینکه شهید محمد حسن عشوری را وحید رهبانی بازی نموده است صحت دارد؟ برای بررسی این موضوع به سراغ صحبت های تهیه کننده این سریال یعنی آقای مجتبی امینی می رویم تا ببینیم ایشان در ارتباط با شخصیت آقا محمد در دنیای واقعی چه گفته اند.

صحبت های مجتبی امینی

پس از پخش قسمت آخر این سریال طبق برخی اظهارنظر‌ها گفته شد که نقش «آقامحمد» این سریال براساس زندگی نامه شهید عشوری ساخته شد. حسن عشوری نخستین شهید وزارت اطلاعات در مقابله با گروه‌های تکفیری است، اما تهیه کننده سریال گاندو نشان میدهد که هیچ ارتباطی میان آقامحمد گاندو و این شهید بزرگوار وجود ندارد.

مجتبی امینی تهیه کننده سریال گاندو، موضوع مشابه سازی کاراکتر وحید رهبانی با شخصیت شهید عشوری را تکذیب کرد و گفت: نقش محمد سریال گاندو برگرفته از شخصیت واقعی یک مامور سازمان اطلاعات سپاه است که البته نمونه‌ی آن هم زیاد است، اما روایت قصه براساس شخصیت و اتفاق‌های واقعی صورت گرفته و این موضوع غیرقابل انکار است.

استوری نویسنده گاندو درباره شهادت محمد

نویسنده سریال گاندو آقای آرش قادری در روز 15 شهریور 1400 در استوری صفحه اینستاگرام خود نوشت:

خب فصل دوم گاندو هم تمام شد

و همونطور که قول دادم هیچکس شهید نشد

این شب آخری بذارید راحت بخوابم لطفا

قهرمانان داستان همون تعدادی که اول فصل دو تحویل گرفتم، فردا شب تحویل تون میدم

نگران نباشید، اینقدر هم سوال نکنید.

بررسی تفاوت بین استوری نویسنده و شهادت آقا محمد

شاید این تفاوت به این دلیل باشد که یک پایان باز برای فیلم در نظر گرفته اند. زیرا کسی جنازه ای ندید …

در همین مورد به بررسی نظرات تعدادی از کاربران در رابطه با این تفوت می پردازیم:

  • آخه عزیز ؛این داستان زیبا؛ این فیلم نامه بسیار جذاب و عالی؛این دقت و هوشمندی و ریز دیدن و ریز نوشتنها ؛ خیلی حیف بود در لحظه آخر کام بیننده را تلخ کنه«««حتی اگه حقیقت داشته باشه»»»
  • آرش جان دمت گرم… خیالم رو راحت کردی! ما همین تعداد کاراکتر که اول فصل دو تحویلت دادیم همین تعداد هم اخر فصل تحویل میگیریم! یه مو از سرشون کم بشه ازت نمیگذریم!
  • اتفاقاً آخر فیلم باز موند . کسی جنازه ای دید؟ حتی برفرض که کشته شدن را نشان میداد باز ممکن بود برای قصه‌ی بعد تغییر کند. تو فیلم کمیسر متهم میکند آخر فیلم گارد آهنین کمیسر را به رگبار بست ولی چون بعد از استقبال از فیلم خواستند ادامه اش را بسازند اول قسمت بعد که به اسم دوئل ساخته شد ده‌ها گلوله از تو بدن کمیسر تو اتاق عمل در آوردند و زنده موند،حالا هم همینطور لازم باشه ادامه‌اش ساخته بشه ،قصه درست میشه نگران نباش
  • از واقعیت نمیشه فرار کرد اگر محمد واقعی هم شهید شده باشد نباید در قسمتهای بعدی (اگر ساخته بشود) حضور داشته باشد اصلا قشنگی این سریال به واقعی بودن ماجرای اصلی بود
  • اصلا اون آرپی جی خوردبه اون قسمت پیش راننده !!!من بعیدبدونم هیچ اتفاقی افتاده باشه؟؟؟
  • به نظر من اگه با یه سکانس خوب توی یه مبارزه یا یه چیزی شبیه این به شهادت میرسید اصلا هم بد نبود ولی واقعا چرا یه نفر یهو بی مقدمه از پشت کوه پیداش شد خمپاره رو برداشت تق زد الکی یه ماشین رو ترکوند که اتفاقا ماموران امنیتی توش بودن !!
  • ای خدا اخه هیچکس شهید نشد چیه اخه اصلا هم شما این فیلم نامه رو خوب به مردم تحویل ندادی کجا بری راحت بخابی از بس گریه کردم چشام پف کرده با احساسات مردم بازی کردین بچه هایه ما از اینکه محمد شهید شد گریه کردن یه عالم چی میگی شما 😭😭😭خودمم یه دنیا خیلی بد شددددد خیلی فصلایه بعدی رو نخاستیم ولی بابا اینم نخواسته بودیما ما
  • به نظرم خودشون قسمت شهادت محمد رو نشون دادن تا نظر مردم رو ببینن. وقتی دیدن مردم مخالفن دو سه قسمت آخر که محمد شهید میشه رو حذف کردن تا بتونن ادامه بدن
  • منکر فیلم نیستم و طرفدارش این جور فیلم ها هم هستم. ولی دیگه حقیقت رو نمیشه کتمان کرد که این فیلم خیلی از سکانس هاش شبیه (شاید هم کپی) از سریال خارجی 24 بوده، مثل کنترل لحظه به لحظه حوادث با پهپاد، دکور محل کار محمد دقیقا شبیه محل کار “واحد ضد ترور” در سریال 24 هستش یه پله میخوره میره بالا اتاق رئیس و بقیه با کامپیوتر پائین هستند. ولی درکل خوب بود برای شروع این نوع از فیلم ها.

شهید محمد حسن عشوری کیست؟

انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت، ایثار و فداکاری به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و همت مردم سرافراز ایران به پیروزی رسید و امروز این نهال که با خون پاک شهدا آبیاری شده به درخت تنومندی تبدیل‌شده و توانسته بسیاری از معادلات دنیا را به هم بزند این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وجود مردان شجاع و جوانان دلاور و فداکاری که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی در مقابل دشمنان سینه سپر کردند و ایستادند و با خون خود سند افتخاری برای اسلام و ملت شدند.

شهدا نمونه‌ترین بندگان مخلص خدا هستند بلد بودند که چگونه خدای یگانه را بندگی کنند و به کمالات برسند این عزیزان در قبال خدا ایثار کرده و خود را نادیده گرفتن و در معرض نابودی و خطر قرار دادند تا به این مقام الهی رسیدند ماندگاری اسلام مرهون فداکاری شهدا است که سرمایه جان خویشتن را به بهای اندک دنیا نفروختند.

شهید حسن عشوری از شهدای امنیت کشور است که با جان‌نثاری و مبارزه خود در برابر تکفیری‌هایی که چنگ به قلب اسلام ناب محمدی (ع) زده بودند، بار دیگر ارزش‌های والای انسانی را به تصویر کشید.۲۴ خرداد سال ۱۳۹۶ برای مردم گیلان یادآور روزی است که این شهید والامقام با زبان روزه به دست شقی‌ترین مخالفان اسلام به آرزوی همیشگی خود رسید. پدر شهید عشوری از جانبازان و رزمندگان جنگ تحمیلی است.

گلناز علیزاده دوشنبه شهر ۲۲, ۱۴۰۰ 1 نظر
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب