عکس و بیوگرافی شهید مهدی محمدی نسب مرزبان اهل قزوین - شهادت طلب

عکس و بیوگرافی شهید مهدی محمدی نسب مرزبان اهل قزوین

ستوان یکم مهدی محمدی نسب متولد ۱۳۶۴ ساکن شهر اقبالیه از توابع قزوین ،دارای یک فرزند پسر بود.
این شهید در حین حراست از کیان ایران اسلامی ،حین پایش نوار مرزی با افراد مسلح تروریست که قصد داشتند از نقاط مرزی در هنگ های پاوه و بانه وارد کشور شوند مواجه، که با آتش سنگین و مقابله مرزداران مانع از نفوذ تروریستها به کشور شدند.
در این دو عملیات یک گروهک تروریستی منهدم و مقادیر قابل ملاحظه ای سلاح و مهمات کشف شد.

پاوه یکی از شهرهای شمالی استان کرمانشاه و مرکز شهرستان پاوه است که در مجاورت مرز ایران و عراق (اقلیم کردستان) قرار دارد.

در این عملیاتها دلاورمرد ستوان یکم مهدی محمدی نسب در کنار دیگر همرزم خود استوار دوم علی فاضلی شاد، آسمانی شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. پیکر شهید مدافع وطن مهدی محمدی نسب ظهر یکم مرداد ۱۴۰۱ پس از تشییع باشکوه، در جوار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای شهر اقبالیه استان قزوین آرام گرفت.
در این مراسم که با حضور سردار یوسفی معاون معاهدات مرزبانی فراجا، سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد، مردم شهر شهیدپرور اقبالیه پیکر مطهر این شهید مدافع وطن را تشییع و به خاک سپردند.

اقبالیه کجاست؟

اِقْبالیّه شهری است در بخش مرکزی شهرستان قزوین استان قزوین ایران.
این شهر پیشتر به سلطان‌آباد بعدها به اسلام‌آباد معروف شد و اکنون این شهر را با نام اقبالیه می‌شناسند. این شهر در آخرین سر شماری در سال ۱۳۹۵ که جمعیتی ۵۵۰۶۶ نفری را دارا است یکی از شهرهای قدیمی استان قزوین می‌باشد و در ۳۶ و ۱۳ عرض شمالی و ۴۹ و ۵۵ طول شرقی واقع شده‌است و حدود ۴۷/۳ کیلومتر مربع وسعت دارد. اقبالیه دارای موقعیتی دشتی است و در دهستان اقبال غربی از بخش مرکزی شهرستان قزوین و ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر قزوین، بر سر راه اصلی این شهر به همدان و زنجان قرار دارد.

مراسم تشییع شهید

حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، در مراسم تشییع شهید مهدی محمدی نسب گفت: شهدا و جانبازان و کسانی که در راه انقلاب، دفاع مقدس و کشور از هیچ چیز دریغ نکردند، مایه افتخار هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف شهدا، احیای دین، ابقای سنت و رفتن به مسیر امامت و ولایت امامان معصوم (ع) بود و راه شهدا را نباید با یک عکس، پوستر، اسم و فاتحه بر مزارشان خلاصه کنیم، زیرا این کار بی‌انصافی در حق شهداست.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ما همه ارادت خود را به شهدا اعلام کرده ایم اما اگر امروز بخواهیم راه شهدا را برویم و آنها را از خود راضی کنیم باید منویات فرماندهی معظم کل قوا را دنبال کنیم و بدانیم که هرکجا که از ایشان پیروی کردیم موفق می شویم.

امام جمعه شهر اقبالیه عنوان کرد: اگر امروز آسایش و آرامشی در کشور عزیزمان ایران حاکم است به پاس رشادت ها و خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و وطن است.

حجت الاسلام فاطمیان تصریح کرد: شهدا افرادی توانمند، متفکر، متعهد، شجاع، دلباخته و شیفته اهل بیت(ع) بودند و خون این عزیزان سبب وحدت و حضور مردم در صحنه شده است.
سردار جلال ستاره عصر روز چهارشنبه بیست‌ونهم تیرماه در حاشیه مراسم تشییع پیکر دو مرزبان شهید بانه در تشریح حادثه بامداد چهارشنبه در مرز برویشکانی بانه اظهار کرد: بامداد امروز دو تیم تروریستی که نوع آنها مشخص نیست قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌ها از مرز بانه استان کردستان و یک گروه نیز از مرز پاوه استان کرمانشاه بود که از نفوذ هر دو تیم با تلاش و از خودگذشتگی مرزبانان ممانعت شد.

ستاره گفت: تیمی که در پاوه بود منهدم شد و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنها به دست آمد و تیمی که در بانه بود به هدف نرسید و به خاک کشور مقابل فرار کرد.

وی با بیان اینکه این حوادث نخستین بار و آخرین بار نخواهد بود اضافه کرد: مردم ایران بدانند که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از مرزها به شدت دفاع می‌کنند و امنیت را برقرار خواهند کردند.

جانشین مرزبانی فراجا اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی که در روستاهای مرزی و مرزها انجام می‌شود نمونه بارز امنیت پایدار در مرزها است.

وی گفت: امیدوارم که این گروه‌ها بدانند که جواب ما بسیار قاطع و کوبنده خواهد بود و مردم غیور مرزنشین هم از اقدامات ما دفاع می‌کنند و در این زمینه پیش‌قدم هستند.

امیر سرتیپ دوم حسین محمد شفیعی ارشد نظامی ارتش در استان‌های قزوین و زنجان  با خانواده شهید مدافع وطن «ستوانیکم شهید مهدی محمدی نسب» دیدار و شهادت وی را به خانواده اش تسلیت و تبریک گفت.

امیر سرتیپ شفیعی در این دیدار گفت: شهادت مرگ با سعادت است که خداوند این سعادت را نصیب بندگان خاص خود می‌کند تا با شهادت نام و یادشان تا ابد زنده بماند.

وی افزود: همه ما امنیت و آرامش امروز را مدیون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی شهدا و خانواده‌های معزز آن‌ها هستیم و تجلیل از شما  بزرگواران را وظیفه خود می‌دانیم.

سردار قاسم رضایی سال گذشته و در زمانی که فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی را به‌عهده داشت، با بیان اینکه کمبود اعتبارات و تجهیزات، پاسخگوی مأموریت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی نیست، متذکر شده بود: مرزبانی جایگاه ویژه و ملی دارد که قبل از انقلاب هیچ توجهی به آن نشده است؛ نیروی انتظامی در یک دهه گذشته، تلاش مضاعفی بر ارتقای شرایط مرزبانی و امنیت مرزهای کشور داشته و بعضی از کمبودها را با ایثارگری جبران کرده است.

البته سردار حسین اشتری؛ رئیس پلیس کشور اخیراً با اشاره به آمادگی مرزبانان برای تأمین امنیت حریم مرزی ایران اسلامی، از الحاق تجهیزات نوین و بروز به ناوگان نیروی انتظامی، مرزبانی و حوزه دریایی خبر داد و گفت: امیدواریم با آموزشهای رزمی و تاکتیکی خوب همرزمانم بتوانیم بهتر از مرزها حراست و حفاظت کنیم.

سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز در همین رابطه با ابراز “تمام دشمنی امروز با جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر آرمان‌گرایی کشورمان است اما با تمام این تهدیدات و دشمنی‌ها در حال ارتقای تجهیزات و هوشمندسازی تجهیزات مرزبانی هستیم”، تصریح کرد: قطعاً ارتقای ساختارها و سخت‌افزارها می‌تواند اقتدار ما را در مقابل همسایگان مرزی ارتقا دهد و آستانه تحمل مرزبانان ما را نیز افزایش می‌دهد.

این نکته حائز اهمیت است که در صورت بروز شدن تجهیزات مرزبانان در نقاط صفر مرزی و استفاده هرچه بیشتر آنها از این تجهیزات، قطعاً شاهد کاهش شهادت مرزبانان غیوری هستیم که تا آخرین قطره خون از حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند و در این رابطه نیز نیاز است که مجلس، دولت و ارگانهای مرتبط بودجه‌ای ویژه برای تجهیز هرچه بیشتر مرزبانان در نظر بگیرند.

گلناز علیزاده دوشنبه مرد ۳, ۱۴۰۱ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب