عکس و بیوگرافی شهید امنیت سردار حاج مهدی ملاشاهی زارع - شهادت طلب

عکس و بیوگرافی شهید امنیت سردار حاج مهدی ملاشاهی زارع

در راه دفاع از امنیت و آرامش ایران و ایرانی، هستند مردان و زنانی که تا پای جان ایستاده اند و در راه دفاع از وطن خود، از نثار خون خود هم هراسی ندارند.

یکی از این غیور مردان مدافع امنیت، سردار شهید حاج مهدی ملاشاهی زارعی است که در تاریخ سوم آبان ماه سال 1401، و در جریان اغتشاشات و اعتراضات به وجود آمده در کسور، در منطقه زاهدان به شهادت رسید.

سردار شهید را به صورتی ناجوان مردانه و در حالی که در راه بازگشت به خانه بود، در میدان پرستار زاهدان مورد حمله قرار دادند و او و یک بسیجی که همراه او بود را ببا اصابت گلوله به شهادت رساندند.

این بسیجی شهید، جواد کیخا نام دارد و در هنگام شهادت تنها 36 سال سن داشت.

منطقه زاهدان یکی از مناطق امنیتی کشور است که هر از گاهی خبر شهادت تعدادی از مدافعان امنیت از این شهر به گوش ما می رسد. زاهدان جزء مناطق محرم کشور ما است و بسیاری از جوانان این شهر با معضل بیکاری دست در گریبان هستند.

شاید اگر اندکی شرایط ابتدایی زندگی برای این مردم سخت کوش فراهم شود و کارخانجات و شرکت ها در این شهر تاسیس شوند، تا این اندازه شاهد این قبیل ماجراها در این شهرهای زیبا با مردمان دوست داشتنی اش نباشیم.

با ما همراه باشید تا ماجرای شهادت این دو پاسدار شهید را بخوانید.

ماجرای شهادت

به دنبال اغتشاشات اخیر و نقشه‌های دشمن برای برهم زدن امنیت کشور، همچنان در شهرهای مختلف گاهی نیروهای حافظ امنیت به شهادت می‌رسند. این اتفاق روز سه‌شنبه سوم آبان ماه 1401 در استان سیستان و بلوچستان افتاد و دو نیروی پاسدار از سپاه استان ترور شدند.

در این روز قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرهنگ پاسدار مهدی ملاشاهی و برادر بسیجی جواد کیخا از پرسنل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در میدان پرستار زاهدان هدف اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

این دو نفر پس از پایان کار ‌ساعت کاری در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عازم منزل بودند که ‌یک خودرو‌ ‌در میدان پرستار زاهدان با اسلحه کلاشینکف این دو نفر ‌را به رگبار بستند که دو پاسدار به شهادت رسیدند.

اما این دو شهید که مظلومانه مورد ترور افراد ناشناس قرار گرفتند چه کسانی بودند؟

سردار شهید مهدی ملاشاهی زارع متولد 20 اسفندماه 1358 در زابل بود. او مسئول ایثارگران سپاه سیستان و بلوچستان بود که چندین سال  در این سمت به خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران استان مشغول بود. شهید ملاشاهی از افراد فعال و اثرگذار در حوزه ایثارگران بود و خدمات ارزنده‌ای در رسیدگی به خانواده شهدای سیستان و بلوچستان داشت. او دارای چهار فرزند است. سه دختر و یک پسر از او به یادگار مانده‌اند.

بسیجی شهید جواد کیخا نیز از فعالان بخش ایثارگران سپاه سلمان در استان سیستان و بلوچستان بود. او نیز در رسیدگی به وضعیت ایثارگران استان مشارکتی جدی داشت. شهید کیخا متولد سوم اسفندماه 1365 بود که دارای یک دختر سه ساله و یک فرزند پسر که هنوز به دنیا نیامده است.

به رگبار بستن و شهادت دو نیروی خدوم سپاه استان در حوزه رسیدگی به خانواده شهدای استان نشان از عمق نفرت دشمن نسبت به خانواده شهدا و تسهیل در روند حل مشکلاتشان توسط مسئولین دلسوز دارد. طبق اطلاعیه سپاه شناسایی عامل یا عاملان این اقدام در حال پیگیری است.

پیام مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح در رابطه با شهید زارع

سردار شهید مهدی ملاشاهی مزد سال‌ها مجاهدت خود را دریافت کرد

مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح طی پیامی نوشت: سردار شهید ملاشاهی خالصانه و بی‌ادعا عمر بابرکت خویش را وقف خدمت به خانواده شهداء کرده بود و مزد سال‌ها مجاهدت و اخلاص خود در این مسیر مقدس را دریافت کرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح طی پیامی شهادت سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی ملاشاهی و همرزم او بسیجی شهید جواد کیخا را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح به شرح ذیل است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت پرافتخار پاسدار رشید سپاه اسلام، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی ملاشاهی و همرزم او بسیجی شهید جواد کیخا که مظلومانه به دست تروریست های شقی آسمانی شدند را محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، پاسداران انقلاب اسلامی، مردم مومن و شهیدپرور سیستان و بلوچستان، خانواده معظم و همرزمان دلاور ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

سردار شهید ملاشاهی خالصانه و بی‌ادعا عمر بابرکت خویش را در سمت مسئول مرکز ایثارگران سپاه سلمان و وقف خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران کرده بود و سرانجام مزد سال‌ها مجاهدت و اخلاص خود در این مسیر مقدس را دریافت و به همرزمان شهید خود پیوست.

مجاهدت‌های خالصانه آن سردار عالیقدر در عرصه‌های دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و خدمت به خانواده ایثارگران برای همیشه در ذهن خانواده معظم شهدا و ایثارگران ماندگار و الهام‌بخش جوانان غیرتمند و انقلابی امروز و فردای میهن اسلامی به ویژه نسل جدید پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود.

از درگاه خدای‌منان، برای آن شهیدان عزیز علو درجات و همنشینی با شهدای دشت نینوا و برای خانواده مکرم و علاقمندان و همرزمان ارجمند ایشان، سلامتی و ثبات قدم در تداوم راه شهید و شهادت و جهاد خالصانه در مسیر اعتلای قرآن و عترت و سربلندی ایران اسلامی را طلب می‌کنم.

سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی

مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح

دیدار با خانواده شهید امنیت حاج مهدی ملاشاهی زارع در تاریخ 2 آذر

بمناسبت هفته بسیج جمعی از بسیجیان شهرستان زاهدان با خانواده شهید امنیت حاج مهدی ملاشاهی زارع دیدار و دلجویی کردند.
مدیر سازمان بسیج کارخانجات استان در این دیدار گفت: سردار شهید مهدی ملاشاهی زارع مسئول ایثارگران سپاه سیستان و بلوچستان چندین سال  در این سمت به خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران استان مشغول بود.
قورزایی افزود: شهید ملاشاهی از افراد فعال و اثرگذار در حوزه ایثار و شهادت بود و خدمات ارزنده‌ای در رسیدگی به خانواده شهدای سیستان و بلوچستان ارائه کرد.
وی با اشاره نقش شهدای امنیت در بازگشت آرامش به شهرها تصریح کرد: دشمن قصد داشت تا مردم دست به سلاح ببرند و جنگ شهری به راه بیندازند
مدیر سازمان بسیج کارخانجات استان گفت: اتفاقات اخیر سبب شد تا در بسیاری از شهرهای ایران  مظلومانه و غریبانه شهید بدهیم تا دشمنان یکبار دیگر شکست را تجربه کنند.
گفتنی است :  در این  دیدار که نورا سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان، ابوذر کیخا فرمانده حوزه سلمان فارسی ناحیه ویژه زاهدان و جمعی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید باقر اصغری حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر از صبر و از خود گذشتگی خانواده معظم شهید مدافع امنیت سردار حاج مهدی ملاشاهی زارع تجلیل به عمل آمد.

گلناز علیزاده یکشنبه اسف ۲۱, ۱۴۰۱ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب