شهید پاسدار مدافع وطن محمد گودرزی شهرکی - شهادت طلب

شهید پاسدار مدافع وطن محمد گودرزی شهرکی

منطقه سیستان و بلوچستان یکی از مناطق مرزی و حساس کشور ما است. ایران از استان سیستان و بلوچستان با مرز پاکستان در ارتباط است. متاسفانه این مرز مشترک، مکانی برای قاچاق انواع سوخت، انواع مواد مخدر، انسان و … است. به همین دلیل نیروی انتظامی و نیروهای سپاه پاسداران، تمامی تلاش و سعی خود را می نمایند، تا این منطقه را در نهایت امنیت و سلامت نگه دارند و اجازه هیچ گونه فعالیت به اشرار را ندهند.

همین امر سبب شده که هر از چند گاهی، خبر شهادت یک یا تنی چند از شهدای مدافع وطن و امنیت، قالب ما را به درد آورد. ناگفته نماند که مردمان بلوچ و اهالی سیستان و بلوچستان، مردمانی رنج کشیده هستند و در نهایت سختی و مشقت روزگار می گذارند. شاید تصور اینکه هنوز در خانه های بسیاری از آنها لوله های گاز و آب شهری وجد ندارد، ما را به تعجب وا دارد.

اما خوب، هر چه باشد آنها مردمان ما هستند، مردمانی از جنس ایران و اسلام.

متاسفانه ظهر روز دوشنبه برابر با 28 آذر ماه سال 1401، یک اقدام تروریستی در منطقه سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

این اقدام تروریستی سبب درگیری بین گروهک ترئریستی و نیروهای تیپ 44 قمر بنی هاشم سپاه پاسداران شد. این درگیری ها در نهایت منجبر به شهادت 4 تن از برادارن مدافع وطن شد.

در جریان این ماجرا پاسدار محمد گودرزی و سه تن از همرزمان بسیجی طرح امنیت به نام های حمیدرضا عابدی، رحیم بخش پرکی و محمود نیک‌خواه‌زاده که اهل سنت بود، به شهادت رسیدند.

پاسدار شهید محمد گودرزی، اهل شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد بود.

پیکر این شهید، به محل اقامت او، یعنی شهرکرد برگردانده شد تا در خاک وطنش آرام گیرد.

تشییع پیکر شهید

چهارشنبه 30 آذر سال 1401 مراسم وداع با شهید محمد گودرزی در محل امامزاده عزیزالله شهر کیان همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمد گودرزی پنجشنبه 9 صبح از محل میدان 12 محرم شهرکرد به سمت امامزادگان دو معصوم(س) شهرکرد برگزار شد.

پس از آن پیکر مطهر این شهید به زادگاه خود شهر کیان برده می‌شود و ساعت 10 صبح از محل میدان معلم شهر کیان به سمت گلستان شهدای این شهر بدرقه و تشییع و در پایان در محل گلستان شهدای شهر کیان تدفین خواهد شد.

حضرت آیت الله محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد

حضور نماینده ولی فقیه و فرماندهان نظامی استان در منزل شهید محمد گودرزی شهرکی

گفتنی است به محض اعلام این خبر حضرت آیت الله محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، سردار علی محمد اکبری احمد محمدی فرماندهی سپاه استان، سردار علی افضلی قمیشلو و مسئولان بنیاد شهید و تعدادی از مسئولان استانداری با حضور در منزل شهید واقع در روستای شهرک با خانواده شهید محمدگودرزی شهرکی دیدار و شهادت این شهید را به خانواده و بازماندگان تبریک و تسلیت گفتند.

سراوان کجاست؟

موقعیت جغرافیایی و زیست محیطی شهرستان سراوان

موقعیت جغرافیایی شهرستان سراوان در نقشه، 62 درجه و 20 دقیقه طول جغرافیایی و 27 درجه و 22 دقیقه عرض جغرافیایی می باشد. ارتفاع این شهرستان از سطح دریا 1165 متر و مسافت آن تا تهران 1906 کیلومتر است. شهرستان سراوان با مساحت  16096 کیلومتر مربع دارای 8 دهستان بنام های گشت، حومه، ناهوک، جالق، کله گان، کوهک و اسفندک، کشتگان، بم پشت می باشد و مردم این شهرستان با گویش بلوچی صحبت می کنند.

آب و هوای شهرستان سراوان در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است. کوه های  کوه سفید گشت ، کوه سرخ در بم پشت ، از مرتفع ترین کوههای این شهرستان محسوب می شوند . رشته کوه سیاهان طولانی ترین رشته کوه در این شهرستان می باشد که از نزدیکی های تفتان شروع و تا ناهوک در محدوده پاکستان ادامه دارد . از رودخانه های شهرستان سراوان می توان به ماشکید، سیمش و روتک اشاره نمود.

محصولات کشاورزی شهرستان سراوان

 خرما، مهمترین محصول کشاورزی شهرستان سراوان است. شهرستان سراوان با دارا بودن نخلستان‌های عظیم به عنوان قطب تولید خرما و در نوع خود بهترین خرمای مضافتی ایران را داراست. 60 نوع مختلف از خرما در این شهرستان کشت می شود که در نوع خود بی نظیر است. خرمای مضافتی داودی،مضافتی معمولی،ربی سیاه هسته،زرد دان، ربی معمولی، حلیله ، راسکوائی، دنبه، ودرود، گرارمال، ربی دان ، یک مشتی، رنگنو، ماکیلی، گوزلو، حلیله دان، شندشکن ، پیو، مرس، سراسپید، دیداری، سبزو ،خشکیج، بهن لدی، وش کنک، ببگمه جنگی ، پیمازو، سونت گراگ، زرد دان شهر ، جرپان، سکی دان، چرپان بادو، هادوکی، پشتو، گهربا، دگو، کلوت، ساپو ، کروچ بی هسته، کلگی، برنی، وشتام  ، دراز دان، گلدو، جوزبولک، کیاس کنک، وشدان، جوابنزین، شکری کنک، شکری، ابو  از مشهور ترین انواع خرمای شهرستان سراوان می باشند. دیگر محصولات از قبیل گندم، محصولات گلخانه ای و جو، انار، انگور، برنج، پرتقال، لیمو، گوجه نیز در شهرستان سراوان کشت می شود.

پیشینه تاریخی شهرستان سراوان

پیش از سال 1305 شمسی نام این محل «شستون» بود که به تدریج بر وسعت آن افزوده شد و به سراوان معروف‌شد. آثار به دست آمده در سراوان نشان می دهد که این شهرستان سابقه تاریخی و تمدن بسیار کهنی داردسراوان در سال 1326 به شهرستان تبدیل شده است.

خوراک در شهرستان سراوان:

خوراکهای محلی با استفاده ازمواد اولیه موجود درمنطقه تهیه می شود که از معروف ترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

1.   شو لو و کشک از آرد ذرت آرد گندم و ادویه مخصوص تهیه می شود .

2.   تباهه خوراکی از گوشت بوده که گوسفند را به مدت یک تا دو سال پروار و ذبح می کنند ، گوشت انرا تکه تکه کرده و پس از اندود نمک ، زرد چوبه و پودر انار دانه معمولا در فضای باز و یا داخل اتاق بزرگ آویخته و پس از خشک شدن در فصل زمستان از آن استفاده می گردد .

گلناز علیزاده پنجشنبه دی ۱, ۱۴۰۱ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب