شهید نوید صفری و توصیه به خواندن زیارت عاشورا - شهادت طلب

شهید نوید صفری و توصیه به خواندن زیارت عاشورا

شهید نوید صفری یکی از شهدایی است که در راه دفاع از اسلام و حرم امامان، به درجه رفیع شهادت رسید. اگر به قطعه 53 بهشت زهرا رفته باشی، با مزار نورانی چند شهید مدافع حرم رو به رو می شوید که یکی از آنها شهیذ صفری است.

یکی از ویژگی های بارز این شهید که او را از سایرین متمایز نموده است، اصرار این شهید به واندن زیارت عاشورا و سفارش به سایرین بوده است.

نوید صفری در وصیت نامه اش می نویسد:

«زیارت عالی و پرفیض زیارت عاشورا را بخوانید از طرف من به ارباب ابراز ارادت کنید. آه که تمام حسرتم این است که چقدر دیر فهمیدم زیارت عاشورا چیست و حیف که فقط روزی یک مرتبه نصیبم نشد و بدانید هرکه ۴۰ روز عاشورا بخواند و ثواب آن را هدیه بفرستد، حتما تمام تلاش خود را به اذن خدا خواهم کرد تا حاجت او را بگیرم و اگر نه در آخرت برای او جبران کنم. حتی یک عاشورا هم قیامت می‌کند با روضه ارباب از زبان مادر و خواهرش. ان‌شاءالله شرمنده شما نباشم.»

اگر حاجتی دارید، به نیت حاجت روایی خود نیت کنید و چله زیارت عاشورا را با همان نیتی که شهید صفری گفته انجام دهید. ان شاالله که خداوند هر آنچه خیر و ثواب است، نصیب شما گرداند.

زندگی نامه شهید نوید صفری

نوید صفری متولد ۱۳۶۵ استان تهران برای انجام ماموریت سه ماهه به سوریه اعزام شده بود و پس از پایان ماموریت به درخواست خود او و با اجازه فرماندهان به دیرالزور البوکمال اعزام شد؛ تا این‌که طی نبرد سنگین با تروریست‌های داعش در ۱۵ آبان سال ۹۶ در شهر البوکمال زخمی شد و به اسارت تروریست‌ها در آمد. به همین دلیل، تاریخ شهادت او را ۱۵ و بعضا ۱۹ آبان سال ۹۶ دانسته‌اند.

مدت‌ها خبری از او نبود تا اینکه با آزادی کامل شهر البوکمال از لوث تروریست‌های تکفیری در تاریخ ۵ آذر ماه ۱۳۹۶ پیکر مطهر او شناسایی و مشخص شد که همچون سالار و سرور شهیدان، مظلومانه به شهادت رسیده و سر از پیکرش جدا شده است.

او وصیت کرد که پیکر مطهرش را در حرم امام رضا(ع) طواف داده و در جوار شهید مدافع حرم رسول خلیلی با لباس پاسداری به خاک بسپارند.

از علایق این شهید مدافع حرم که خطبه عقدشان را رهبر انقلاب به صورت تلفنی قرائت کرده بودند، می‌توان به هیأت و روضه‌های هفتگی، زیارت شهدا، کارهای فرهنگی، سر زدن به خانواده شهدا و … اشاره کرد.

مزار او در قطعه ۵۳ ردیف ۸۶ واقع است.

ماجرای ازدواج شهید نوید صفری

شهید نوید صفری در زمان اغزام به سوریه به تازگی متأهل شده بود؛همسر شهید صفری ماجرای ازدواج را اینگونه روایت می‌کند:

 سال 95، در سالروز میلاد پربرکت امام حسن عسکری(ع)، در جوار شهدا بود که خطبه محرمیتمان خوانده شد.

حال و هوای بهشتی بهشت شهدا، حال و هوایمان را عوض کرده بود. هر چه بود آرامش بود و آرامش. با هم عهد بستیم همراه و کمک حال هم باشیم برای رسیدن به خدا و رضایت او … این روز مصادف بود با سالروز تولد قمری شهید مدافع حرم، رسول خلیلی و ارادت هر دوی ما به این شهید بزرگوار، شیرینی این روز را برایمان دوچندان و به یادماندنی‌تر کرد. روز قبل از محرمیت آمده بود بهشت و شهدا را برای مراسم دعوت کرده بود.

می‌گفت حتی شهدای شهرستانی را هم دعوت کردم. به قول خودش آن لحظات بین زمین و آسمان ترافیکی شده… الحمدلله که تو رسیدی و من شیرینی وصالت به پروردگار، به لطف خودش در جانم نشسته و دل مرا نیز به شادی و آرامشت، آرام کرده.

خطبه عقد توسط مقام معظم رهبری !

شاید شیرین‌ترین و جالب‌ترین قسمت این مراسم این بود که خطبه عقد این شهید والامقام به صورت تلفنی توسط رهبر معظم انقلاب خوانده شده است.

همسر شهید در روایت آن لحظات می‌گوید: نوید سر سفره عقد، قرآن را که دستش گرفت، نیت کرد و قرآن را باز کرد تا هر صفحه‌ای که آمد باهم بخوانیم؛ آیه اول صفحه را که دید، لبخند زد و با آرامش نگاهم کرد، چشمانش از شوق برق می‌زد، آیه 23 سوره احزاب دلش را آرام کرده بود.

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»: «برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند مانند عبیده و حمزه و جعفر) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.»

اسارت و شهادت شهید نوید صفری

شهید صفری پانزدهم آبان سال نودشش در عملیات آزادسازی شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه زخمی شده و سپس به اسارت تروریست‌ها در آمد.

تا مدتی از این شهید بزرگوار خبری نبود تا 20 روز بعد با آزادی کامل این شهر راهبردی از دست تروریست‌های تکفیری، پیکر مطهر او پیدا شد. با یافتن پیکرش مشخص شد که او همچون ارباب بی‌کفن خود امام حسین(ع)، مظلومانه به شهادت رسیده و سر از تنش جدا شده است.

این شهید والامقام وصیت کرد که پیکر مطهرش را در حرم امام رضا(ع) طواف داده و در جوار شهید مدافع حرم رسول خلیلی با لباس پاسداری به خاک بسپارند.

وصیت نامه شهید

زیارت عالی و پرفیض زیارت عاشورا را بخوانید از طرف من و به ارباب ابراز ارادت کنید. آه که تمام حسرتم این است که چقدر دیر فهمیدم زیارت عاشورا چیست و حیف که فقط روزی یک مرتبه نصیبم نشد. و بدانید هرکه چهل روز عاشورا بخواند و ثواب آن را هدیه بفرستد، حتما تمام تلاش خود را به اذن خدا خواهم کرد تا حاجت او را بگیرم و اگر نه در آخرت برای او جبران کنم. حتی یک عاشورا هم قیامت می کند با روضه ارباب از زبان مادر و خواهرش.

ان شاء الله شرمنده شما نباشم.

توسل به شهید نوید صفری برای حل مشکل

زندگی این شهید سراسر اخلاص و توجه است. او از خدا خواسته که وقتی به شهادت رسید دستش در دنیا باز باشد و بتواند مشکلات مردم را حل کند. هر چند همه شهدا دستشان باز است اما برخی ید طولاتری در این میان دارند.

گلناز علیزاده چهارشنبه دی ۱۴, ۱۴۰۱ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب