شهید مدافع امنیت زاهدان محمدعلی رخشانی که بود و چگونه به شهادت رسید؟ - شهادت طلب

شهید مدافع امنیت زاهدان محمدعلی رخشانی که بود و چگونه به شهادت رسید؟

کشور بزرگ و عزیزمان ایران، همواره در طول سالیان، مورد حمله و هجوم انواع مردم از اشرار و متجاوز، قاچاقچی و جدایی طلب قرار گرفته است.

این بار هم در شهر مرزی محروم اما نجیب سیستان و بلوچستان، شاهد هجوم اشرار بودیم که متاسفانه در این حادثه چهار تن از مدافعان امنیت این آب و خاک، جانشان را از دست دادند. این چهار شهید به نام های محمد نبی عمرزهی، حمید سهراب زهی،نادر ریگی حسین آبادی و محمد علی رخشانی، در قرار گاه قدس شهر خاش مشغول به ارائه خدمت بودند که مورد حمله و هجوم قرار گرفتند و متاسفانه به درجه شهادت نایل شدند.

یکی از این شهدای جوان شهید مدافع امنیت ستوان‌دوم پاسدار «محمدعلی رخشانی» بود که به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز، مختصری در رابطه با ماجرای شهادت این شهید گرانقدر برای شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ماجرای شهادت

متاسفانه در روز شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ در یک حمله تروریستی تعدادی از رزمنده های سپاه قدس به شهادت رسیدند. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران که در جنوب شرق کشورمان وظیفه برقراری امنیت را بر عهده دارد بارها توسط نیروهای جدایی طلب سیستان و بلوچستان مورد حمله قرار گرفته است

اسامی این افراد محمدعلی رخشانی و محمد نبی عمرزهی نادر ریگی حسین آبادی و حمید سهرابزهی می‌باشند. نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با صدور پیامی شهادت این چهار رزمنده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه را تسلیت گفتند.

روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور روز شنبه در این اطلاعیه اعلام کرد: اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

در این درگیری محمد نبی عمرزهی، حمید سهراب زهی،نادر ریگی حسین آبادی و محمد علی رخشانی به شهادت رسیدند.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان قرار دارد.

برگزاری مراسم تشییع

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت ستوان‌دوم پاسدار «محمدعلی رخشانی» برگزار شد. این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۱۷، سوم مرداد ۱۴۰۰ از میدان امام حسین‌(ع) شهر زاهدان برگزار و پیکر این شهید مدافع امنیت در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.

پیام تسلیت نماینده ولی فقه در استان سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با صدور پیامی شهادت چهار رزمنده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه را تسلیت گفت.

متن پیام

«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ ۚ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»
(کسانی که زندگی دنیا را به آخرت فروخته‌اند، باید در راه خدا پیکار کنند! و آن کس که در راه خدا پیکار کند، و کشته شود یا پیروز گردد، پاداش بزرگی به او خواهیم داد.) نساء/۷۴
شهادت، فیض عظیمی است که جز به نمونه‌ترین بندگان مخلص خداوند، عطا نمی‌گردد و چه فخری در این دنیای فانی بالاتر از این سعادت عظیم که نمی‌توان آن را با سنجش‌های بشری و انگیزه های مادی ارزیابی کرد.

درادامه پیام آمده است: ادامه دهندگان راه اباعبدالله(ع) و مکتب عاشورا و فرزندان امام خمینی(ره)، محدود به یک مذهب، یک زمان و یک مکان نیستند و امروز رزمندگان جان بر کف قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، شهیدان«محمدنبی عمرزهی، حمید سهراب‌زهی، نادر ریگی حسین‌آبادی و محمدعلی رخشانی»، ادامه دهندگان همین مسیر نورانی هستند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این جوانمردان عرصه حفظ امنیت به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچنین خانواده عزیز ایشان و مردم شهیدپرور سیستان‌وبلوچستان، پیگیری و برخورد جدی با عوامل این واقعه تاسف‌بار را خواستارم و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجز جزیل و برای شهیدان عزیز علو درجات را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

گلناز علیزاده شنبه مرد ۹, ۱۴۰۰ 1 نظر
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب