سوره ای که خواندنش عذاب قبر را کاهش می دهد! - شهادت طلب

سوره ای که خواندنش عذاب قبر را کاهش می دهد!

در ادامه با سوره ای از قران آشنا می شویم که خواند ان خواص زیادی دارد و روایاتی از پیامبر آمده که از اثرات این سوره می گوید. با ما همراه باشید.

سوره ی ملک یکی از سوره های قرآن است که از خواص و اثرات و برکات آن به دفعات یاد شده است. این سوره 30 آیه دارد و در ادامه از فواید قرائت آن می گوییم.

ایمنی و آرامش

پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرموده است: در كتاب خدا سوره ای است كه سی آیه دارد و هر كس پیش از خوابیدن آن را قرائت كن خداوند برای او سی حسنه می نویسد و سی گناه از او را پاك می كند وسی درجه بر دجات او می افزایدئو فرشته ای از فرشتگان خدا مأمور می شود تا بال هایش را بر روی او بگسترد و او را از هر بدی و آفتی نگه دارد تا از خواب بیدار شود و این سوره از جانب صاحبش در روز قیامت مجادله می كند و آن سوره ملك است.

طلب بخشش گناه و شفاعت

رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرموده است: سوره در قرآن است كه سی آیه دارد و فرد قرائت كننده خود را آنقدر شفاعت می كند تا او را ببخشند و آن سوره ملك است.

همچنین فرموده اند: هر كس سوره ملك را قرائت كند نجات دهنده او از عذاب قبر است و به اجری همانند كسی كه شب قدر را احیا داشته است اعطا می شود و هر كس این سوره را حفظ كند. انیس و مونس او در قبر خواهد شد و او را از هر حادثه و عذاب در قبر نگه می دارد او را به خدا نزدیك می كند تا اینكه وارد بهشت شود در حالی كه از وحشت قبر در امان است.

کاهش عذاب قبر و بخشش گناهان اموات

قرائت قرآن و هدیه كردن ثواب آن به گذشتگان، موجب رفع گرفتاری های آخرتی آنها و مغفرت و بخشش برای ایشان خواهد بود. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در این باره فرموده است: هر كس سوره ملك را قرائت كن وبه برداران خود كه در گذشته اند هدیه كند ثواب آن با سرعت برق به آنها خواهد رسید و در عذاب گناهان ایشان تخفیف داده می شود و مایه انس ایشان در قبر می شود.

از حضرت صادق علیه السلام نیز روایت شده : هر کس سوره ملک را برای میّتی بخواند از عذابی که در آن است تخفیف داده می شود و اگر قرائت کننده به اموات هدیه کند ثواب آن با سرعت برق به انها می رسد.

بهبود درد دندان

رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرموده است: هر كس كه دندانش درد می كند انگشتش را بر دندانی كه درد می كند بگذارد و آیه «23 سوره ملك» را هفت مرتبه بخواند.

گلناز علیزاده سه شنبه اسف ۲۰, ۱۳۹۸ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب