احکام تدفین جانباختگان کرونا از نگاه آیت الله خامنه ای - شهادت طلب

احکام تدفین جانباختگان کرونا از نگاه آیت الله خامنه ای

در ادامه این مطلب صحبت های آیت الله خامنه ای در خصوص احکام تدفین متوفی های بیماری کرونا را مطالعه خواهید کرد. با ما همراه باشید.

احکام غسل و کفن جانباختگان بیماری کرونا از دیدگاه آیت الله خامنه ای:

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در پاسخ به استفتائی درباره انجام غسل و کفن جان باختگان ویروس کرونا که این روزها به چالشی بزرگ در این کشور تبدیل شده، اظهار داشت: باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر ایران»، آیت‌الله خامنه‌ای افزود: مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود، بنابراین با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی، هر چند با صرف هزینه، باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.

وی ادامه داد: در صورت عدم امکان غسل ترتیبی، باید به صورت ارتماسی، غسل داده شود و در صورت عدم امکان غسل، با دست میت، میت را به ترتیب، بدل از غسل با آب و سدر، غسل با آب و کافور و غسل با آب خالص، تیمم داده و حنوط کنند و هر چند از روی لباس کفن کرده و دفن نمایند.

در چند روز گذشته رضا گلپیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت ایران درخصوص پروتکل دفن افرادی که به علت ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، بیان کرد: «ما طبق پروتکلی از پیش تعیین شده در این زمینه عمل می‌کنیم که البته فقط برای جانباختگان کرونا نیست، متوفی را براساس پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌کنیم، به‌طوری که فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند. در نهایت متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود، نه اینکه او را به خانواده تحویل دهند».

گلناز علیزاده یکشنبه اسف ۱۸, ۱۳۹۸ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب