آشنایی با فواید خواندن سوره قمر - شهادت طلب

آشنایی با فواید خواندن سوره قمر

فواید خواندن سوره قمر

بـزرگترین سرمایه ما مسلمانان قرآن مجید است معارف ، احکام ، برنامه زندگی ، سیاست اسلامی ، راه به سوی قرب خد، همه و همه را در این کتاب بزرگ آسمانی می یابیم.هر یک از سوره های قرآن آثار و برکات خود را داشته و دارای فضایل بسیار می باشند.whitening cream

whitening cream

یکی از سوره های قرآن قمر یا «اقتربت الساعة» نام دارد که با 55 آیه و به خاطر مکی بدونش بحثهایی از مبدا و معاد دارد، و مخصوصابیانگر کیفرهای گروهی از اقوام پیشین است که بر اثر لجاجت و عناد و پیمودن راه کفر و ظلم و فساد یکی ، پس از دیگری ، به عذابهای کوبنده الهی گرفتار و هلاک شدند.

سوره قمر در روایات

از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم روایت شده است:هر کس سوره قمر را یک روز در میان قرائت کند در حالی وارد قیامت می شود که صورتش مانند شب چهارده می درخشد و هر کس آن را هر شب قرائت کند بهتر است و در روز قیامت در حالی می آید که چهره اش از سفیدی می درخشد.

هم چنین ابن عباس از ایشان نقل می کند:قاری سوره قمر در کتاب آسمانی تورات سپید رو نامیده شده است و در روزی که چهره ها سپید یا سیاه می شود چهره قاری آن سپید و نورانی است.

از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده است:هر کس سوره قمر را قرائت کند، خداوند او را در حالی از قبرش خارج می کند که بر شتری از شتران بهشتی سوار شده است.

فضیلت خواندن سوره قمر

1) جهت یافتن محبوبیت نزد مردم :
از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است:هر کس در روز جمعه هنگام ظهر سوره قمر را بنویسد و آن را زیر عمامه خود قرار دهد یا آن را همراه خود قرار دهد در نزد مردم آبرومند و محبوب خواهد بود.

2) آسان شدن کارهای سخت :
امام صادق علیه السلام فرموده اند:اگر در ظهر روز جمعه سوره قمر را بنویسد و با خود همراه داشته باشد به اذن خداوند کارهای سخت بر آنان آسان می شود.

admin سه شنبه آبا ۲۲, ۱۳۹۷ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب