لافتی الا علی... - شهادت طلب

لافتی الا علی…

♥♥♥جریان ندای لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفغار♥♥♥

در جنگ احد در مـرحـله اول نـبـرد، سـپاه قریش فرار کردند، و افراد تحت فرماندهی عبدالله بن جـبیر به منظور جمع آوری غنایم جنگی منطقه استقرار خود را رها کردند، گرچه عبدالله فـرمـان صـریح پیامبر (صلی الله علیه و آله) را به یادشان آورد ولی آنان ترتیب اثر نـداده و بـیـش از 40 نـفـرشـان از تـپـّه سـرازیـر شـده بـه دنبال جمع آوری غنایم رفتند.
خـالد بـن ولید با گروهی سواره نظام که در کمین آنان بود، به آنان حمله کرد و پس از کـشـتـن آنان از پشت جبهه به مسلمانان یورش برد و این همزمان شد با بلند شدن پرچم آنـان تـوسـط یـکـی از زنـان قـریـش بـه نام عمرة بن علقمه، که جهت تشویق سربازان قریش به میدان جنگ آمده بودند. از این لحظه، وضع جنگ به کلی عوض شد؛ آرایش جنگی مسلمانان به هم خورد؛ صفوف آنان از هم پاشید؛ ارتـبـاط فـرمـانـدهـی با افراد قطع گردید و مسلمانان شکست خوردند و حدود هفتاد نفر از مجاهدین اسلام، از جمله حمزة بن عبدالمطلّب و مصعب بن عمیر،(یکی از پرچمداران ارتش ‍ اسلام)، به شهادت رسیدند.
از طـرف دیـگـر، چون شایعه کشته شدن پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) در میدان جنگ تـوسـط دشـمـن پـخـش گـردیـد، روحـیـه بـسـیـاری از مـسـلمـانـان متزلزل شد و در اثر فشار نظامی جدید سپاه شرک، اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان عقب نشینی کرده و پراکنده شدند، و در میدان جنگ افرادی انگشت شمار در کنار پیامبر(صلی الله علیه و آله) ماندند و لحظات بحرانی و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام فرا رسید.
ایـنـجـا بـود کـه نـقـش بـزرگ حضرت عـلی(عـلیـه‎السلام) به عنوان تنها مدافع خستگی‎ناپذیر نـمـایان گردید، زیرا علی(علیه‎السلام) با شجاعت و رشادتی بی نظیر در کنار پیامبر شـمـشـیـر مـی‎زد و از وجود مقدّس پیشوای عظیم الشّان اسلام در برابر یورش‎های مکرّر فوج‎های متعدد مشرکان حراست می‎کرد.
ابن اثیر در تاریخ خود می‎نویسد:
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) گروهی از مشرکین را مشاهده کرد که آماده حمله بودند، بـه عـلی(عـلیـه‎السلام) دستور داد به آنان حمله کند، حضرت علی(علیه‎السلام) به فرمان پیامبر به آنان حمله کرد و با کشتن چندین تن موجبات فرار آنان را فراهم ساخت.
پـیـامـبـر(صلی الله علیه و آله) سپس گروه دیگری را مشاهده کرد و به علی(علیه‎السلام) دستور حمله داد و حضرت علی(علیه‎السلام) آنان را کشت و متفرّق ساخت .
در این هنگام فرشته وحی به پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود: این نهایت فداکاری است که علی(علیه‎السلام) از خود نشان می‎دهد.
رسول خدا فرمود: او از من، و من از او هستم . در این هنگام صدایی از آسمان شنیدند که می‎گفت:
لا فَتی اِلاّ عَلِیّ، لا سَیفَ اِلاّ ذُو الفَقار ؛( جوانمرد شجاعی چون علی علیه السّلام و شمشیری چون ذوالفقار وجود ندارد).
.
.
لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار…..

ای نخستین مرد مسلم، معنی اسلام تو
ای نخستین محرم، مسجد الاحرام تو
ای که در وقت خطر جای نبی خوابیده ای
درد و رنج جاهلیت را کنارش دیده ای
غیر زرگر، قدر زر، هرگز نداند هیچکس
لایق زهرا تو و تو لایق زهرا و بس
این ولایت حق حیدر هست با این اقتدار
لافتی الی علی لاسیف الی ذوالفقار….
چشمه آب حیات اندر میان دستتان
اب دریا هست محو آب بین چشمتان
نور خورشیدی و نور کل عالم از شماست
عزتی گر هست بین خلق و آدم از شماست
رشته ی حبل المتین آن وصله ی نعلین تان
زیر پایت هست یا حیدر همه هفت آسمان
از وجودت مینمایم حمد و شکر کردگار
لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار…..

admin دوشنبه مهر ۲۱, ۱۳۹۳ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب