آشنایی های اشتباهی - شهادت طلب

آشنایی های اشتباهی

آشنایی با افراد جدید درست مثل رانندگی کردن در یک جاده ناشناخته است. شما باید به خوبی بدانید چه موقع پای خود را روی ترمز بگذارید و نه بگویید، چه زمانی با احتیاط برانید و برای شناخت بیشتر، زمان بیشتری صرف کنید، و چه زمانی هم می توانید به صندلی خود تکیه داده و پدال گاز را فشار دهید و با اطمینان در جاده زندگی پیش بروید.

آشنایی اشتباه

اگر نمی دانید که با ارتباط یا نامزدی گذشته خود چه کنید، بهتر است زیاد عجله نکنید و کمی فرصت به خودتان بدهید. اگر بخواهید صرفاً برای فرار از تنهایی به ازدواج فکر کنید، کارتان به هیچ کجا نخواهد رسید. در ضمن پیدا کردن عشق واقعی آن هم با سرعت نور امری است که به ندرت جامه عمل به خود می گیرد.

حرکت با سرعت بالا

برای پیدا کردن عشق واقعی که با ازدواجی موفق همراه باشد باید مراقب سرعت رابطه باشید. سعی کنید در چند قرار ملاقات اولیه، طرف خود را از طریق مطرح کردن سۆالات متعدد بهتر بشناسید. می توانید پرسش هایی از این دست را مطرح کنید: کجا بزرگ شدید؟ پدر و مادرتان چه کاره هستند؟ خواهر و برادر دارید؟ آنها چطوری هستند؟

ما می توانیم با توجه به پاسخ هایی که طرف مقابل به سۆالاتمان می دهد او را بهتر بشناسیم و اطلاعات گسترده ای در موردش بدست آوریم. مردم دوست دارند در مورد خود با دیگران صحبت کنند. اگر در پاسخ دادن تعلل کرد، بهتر است جانب احتیاط را در مورد او بیشتر رعایت کنید.پرسیدن این سوالات کلی و اولیه کمک م یکند تا شما درک بهتری از خانواده فرد مورد نظر، سطح اجتماعی و فرهنگی او و ویژگی های آنها به دست آورید.

عشق واقعی و پاسخ‌های نامفهوم و مبهم

اگر پاسخ ها و بهانه های مبهم او مانند: «سرم خیلی شلوغ است» مرتب تکرار می شوند، به رفتار او شک کنید. فرض کنید با آقایی در حال گفتگوی تلفنی هستید، ناگهان شماره دیگر او زنگ می زند و طوری با تلفن صحبت می کند که شما متوجه گفته هایش نشوید؛ این مثال یکی از رایج ترین موارد مشکل زاست و قطعاً مسئله حادی در ورای آن نهفته است. اگر برای آشنایی خانواده ها با هم دست دست می کند یا موکدا می گوید که قصد ازدواج دارد اما هنوز آمادگی کامل کسب نکرده، شک کنید و خیلی زود از رابطه بیرون بیایید.

همچنین اگر آقا تنها شماره تلفن همراهش را به شما بدهد، باز هم باید به او مشکوک شوید. به طور حتم شخص دیگری در زندگی او وجود دارد که نمی تواند به راحتی با شما تماس داشته باشد. اگر به دنبال ازدواج هستید و می خواهید با طرف مقابل به نتیجه برسید، در وهله اول باید بتوانید به راحتی با هم گفتگو کرده و تماس حاصل نمایید. شاید در همان ابتدای رابطه به طور آنی نتوان به یک چنین نتیجه ای دست پیدا کرد، اما به هر حال با عمیق تر شدن این شناخت باید چنین پیوندی در وجود شما شکوفه کند.
اگر می بینید مرتب از ارتباط گذشته اش، نامزدی به هم خورده اش و عواطف قبلی اش صحبت می کند یا برای انتخاب شما از شما می خواهد که مانند نامزد قبلی اش باشید با نباشید، برای انتخاب او ترید کنید
بازگشت به ارتباط قبلی

اگر می بینید مرتب از ارتباط گذشته اش، نامزدی به هم خورده اش و عواطف قبلی اش صحبت می کند یا برای انتخاب شما از شما می خواهد که مانند نامزد قبلی اش باشید با نباشید، برای انتخاب او تردید کنید. چنین فردی هنوز از گذشته اش رهایی پیدا نکرده و نمی تواند وارد یک رابطه جدی جدید شود. ازدواج با چنین فردی مسلما به شکست خواهد انجامید.

رابطه را کش ندهید

به صرف ایجاد رابطه، شناخت لازم حاصل نمی‌شود؛ بلکه دقّت بر بافت خانوادگی، فرهنگی، اقلیمی، شرایط محیطی که فرد در آن رشد یافته، میزان تحصیلات و شاخص‌هایی از این قبیل لازم است تا طرفین زمینه‌های تفاهم را دریابند. روابط طولانی مدت، بدون آن که قدمی برای رسمی شدن رابطه بردارید این خطر را دارد که شما به هم وابسته شوید و تحت تاثیر جذابیت های یکدیگر نتوانید شناخت کاملی از هم کسب کنید.

بگذارید نتایج یک تحقیق جالب را برایتان بگوییم. در یک سری تحقیقات، به مردان مورد آزمایش گفتند که در این‌جا دو خط تلفن وجود دارد؛ با یکی از آن‌ها با خانمی زیبا صحبت می‌کنید و در دیگری با خانمی زشت. هنگام صحبت با خانم زیبا آن‌ها فکر می‌کردند که او باهوش‌تر است و مثلا معاشرتی هم هست و خود مردها در صحبت با این زنان معاشرتی می‌شدند و سعی می‌کردند جذاب‌تر جلوه کنند؛ یعنی هر دو طرف، بهترین چیزهایشان را در ویترین می‌گذارند و این ویترین‌ها هستند که با هم صحبت می‌کنند.

هنگامی که دست از پیش گویی کام بخشانه برداریم، انتظاراتمان هم متفاوت خواهد بود؛ یعنی هنگامی که با واقعیت‌ها روبه رو شویم، حس می‌کنیم معشوق، چهره‌اش عوض شده است.پس دوستی‌ها و آشنایی های طولانی قبل از ازدواج، حتی اگر با هدف ازدواج صورت گرفته باشد با زهم شناخت لازم برای زندگی را تأمین نمی‌کند؛ بلکه این آشنایی، سطحی و کاملا عاطفی است و حرف‌هایی هم که در آن مقطع رد و بدل می‌شود به همین گونه است و در آن‌ها از اصول موثر در شناخت، خبری نیست.

admin جمعه مهر ۱۸, ۱۳۹۳ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب