نقش ماهواره و اینترنت در تغییر سبک زندگی - شهادت طلب

نقش ماهواره و اینترنت در تغییر سبک زندگی

بی‌اعتنایی به والدین، رعایت نکردن حقوق شهروندی نشان از تغییر سبک زندگی دارد. زمانی که ما به فرزندان خود الگوی صحیح ارائه ندهیم، آنان به دلیل نیازغریزی خود به دنبال یافتن الگو می‌روند و الگوهایی را انتخاب می‌کنند که مطلوب آنهاست…

یک آسیب‌شناس درباره «نفش رسانه‌ها و تبلیغات در سبک زندگی»، گفت: ماهواره و اینترنت عامل تغییر ۸۰ درصد سبک زندگی ایرانیان است و سه دهه اخیر در زمینه تعریف سبک زندگی غفلت کرده‌ایم و باید درجهت جبران این وضعیت بکوشیم.

مجید ابهری افزود: سبک زندگی اصطلاح جدیدی است که از اواخر قرن ۲۰ در اروپا به کار گرفته شد، این در حالی است که ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام به ویژه مکتب تشیع، سبک و روش زندگی انسان‌ها را تعریف کرد.

وی در ادامه گفت: سبک زندگی به معنای روش خوردن، آشامیدن، راه رفتن، لباس پوشیدن، رفتار اجتماعی، آرایش و پیرایش و حتی گفتار با اعضای خانواده است. احترام به والدین و اطاعت از آنان، تکریم آموزگاران، رعایت حقوق شهروندی و همسایگان، مراقبت از محیط زندگی شهری و محیط زیست نیز مرتبط با سبک زندگی است.

این آسیب‌شناس تاکید کرد: متاسفانه خانواده‌ها، آموزش و پرورش و رسانه‌ها به علت مشکلات مادی و اقتصادی نتوانستند سبک زندگی اسلامی -ایرانی را برای نسل چهارم و پنجم تدوین و اجرا کنند. در نتیجه این نسل‌ها تحت تاثیر اینترنت، ماهواره و فیلم‌های ساخت بیگانه، دوستان و همسالان، سبک زندگی متفاوتی را انتخاب کرده‌اند.

بازگشت به سبک اصیل زندگی اسلامی- ایرانی

ابهری با اشاره به اینکه تبلیغات تجاری محیط زندگی ما را محاصره کرده است و مصرف‌گرایی، اشراف‌زدگی و برندگرایی ناشی از تغییرات سبک زندگی نسل جدید است، راهکار تغییر این وضعیت را بازگشت به سبک اصیل زندگی اسلامی- ایرانی دانست و اظهارکرد: بعضی افراد خود را به غفلت زده‌اند و تصور می‌کنند ما قصد داریم به روزگاران گذشته بازگردیم. این در حالیست که منظور ما از تدوین سبک زندگی، بازگشت به گذشته نیست چون در عصر فضا و فضانوردی نمی‌توان با ش‌تر مسافرت کرد. البته نباید فریب فناوری را بخوریم و مقهور فرهنگ غربی شویم.

ابهری در پایان گفت: بی‌اعتنایی به والدین، رعایت نکردن حقوق شهروندی نشان از تغییر سبک زندگی دارد. زمانی که ما به فرزندان خود الگوی صحیح ارائه ندهیم، آنان به دلیل نیازغریزی خود به دنبال یافتن الگو می‌روند و الگوهایی را انتخاب می‌کنند که مطلوب آنهاست؛ بنابراین باید قبول کنیم که در سه دهه گذشته در زمینه تعریف سبک زندگی دچارغفلت شده‌ایم و باید این وضعیت را جبران کنیم.

admin یکشنبه مرد ۲۶, ۱۳۹۳ نظرات
درج ديدگاه
شهادت طلب

سخن مدیر

بسم

با نام و یاد خداوند متعال و با سلام و درود و صلوات به روح پاک شهدا و امام شهدا و با اذن از صاحب الأمر و مولایمان

و با پیروی از خط ولایت ولی امر مسلمین جهان

و به نیت جهاد (مجازی) فی سبیل الله…

را بنا نهاده و با توسل به

از خداوند متعال مسئلت دارم که گام هایم را در این راه استوار نماید.

موضوعات

نوشته‌های تازه

کلام امام امت

امام خمینی
امام خامنه ای

مطالب تصادفی

جنگ نرم

دانلود مداحی

حمایت از ما

https://shahadat-talab.ir

https://shahadat-talab.ir

تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر

پیوندها

امام خامنه ای

عفاف و حجاب